Tordag 30 April!

Valborgsmässoafton!

Stallmorgon idag, det går så lätt nu när man slipper täckena! Jag hann släppa ut alla, fodra, mocka till B o G. Göra hö till alla våra 3 innan mamma kom kl 8.30 och då kom jag inte förrän vid 7.20. Så allt går så snabbt och lätt nu.
Jag och mamma skulle rida ihop idag, vi red klätterrundan för Bygds gård är avstäng fram till måndag, dom fäller träd.
Detr blev en underbar tur i solen, Gesa var pigg och glad =) .
I dag har jag tvättat 4 maskiner tvätt, bla mitt vita schabrak och lindor, där behövdes det klorin och vanish för att få rent dom men det gick till slut. Skam den som ger sig...
Sen kom Jocke hem med massa jord och lastpallar och täckbark. Så vi gjorde ett litet grönsaksland som vi planterade ner mina jordgubbsplanter i. Och så får det nog bli lite sallad med.Det blev jättebra, nu slipper vi rensa ogräs =)
Och nu har jag 2 plåtar med grova dinkelfrallor i ugnen *mums* första frallan på 9 veckor, ska bli sååå gott! Sen blir det grillat och lite mys för mig och min darling som är lite skruttig.

Trevlig kväll!

Jenny

Kommentarer:

1 Malin:

Hej,så fina bilder du lagt ut...känns som högsommmar,inte vår.

Är Jocke oxå dålig? Jag var bättre igår,men idag har jag skallebank igen och vaknade helt dyngsur i sängen,har nog lite feber trots allt=(

Hoppas frallan var god. Kramis

Kommentera här: