Söndag 30 Augusti!

Jag älskar min häst! (träningsrapport)

NU har vi gjort vårat första träningspass för M våran nya tränare, och det var så kul!!! Hon är fantastiskt duktig och så himla go och trevlig på samma gång. Jag måste ha en tränare som jag kan prata med och som lyssnar. Och det verkar M vara precis en sån person. Vi fick börja med att rida i skritt och trav på volt med skänkelvikning på de öppna sidorna. Det gick faktiskt väldigt bra och Gesa var kanonfin i formen när vi väl kommit på hur vi skulle göra. Jag har nästan aldrig haft en sån härlig känsla i traven som idag =) bärig och med takt. Bara jag tänker på att inte rida för mycket som M säger, jag tenderar att vilja lite för mkt ibland och då klara Gesa inte av alla intryck. Utan bara sitta lungt och vänta ut henne om hon konstrar. I galoppen har vi ju mer jobbigt och vi fick göra en hel del övergångar där några blev bra vissa katastrof med massa bock och bus. Men det gör inget för hon är så duktig ändå! Och M sa att när hon väl får styrkan kommer hon bli superhäftig i galoppen i och med att hon har sån kraft. Hon gillade hennes utstålnning och fina gångarter. Så nu laddar vi för nästa gång. Jo måste ju säga att hon var superduktig idag trots att det var 4 andra hästar som red utöver mig och Emelie med, så det var lite mkt hästar. Och det har ju varit ett problem för G innan men inte nu. Duktiga tjejen!! Och Så måste Bella och Emelie få beröm oxå, jag har aldrig sett Bella så fin med Emelie innan, mjuk och jättefin i formen! Fina tjejer!

Detta blev långt men det är en mkt glad Jenny som skriver....

Nu ska jag mysa i soffan och imorn är det stallmorgon för första ggn i höst!

Kram Jenny

Kommentarer:

1 Izza:

Va roligt att de gick bra för er!! Jätteglad att ni oxå trivs med Malin, hon är toppen! :)

Jag har ( om de är någon tröst) samma problem som du, rider för mycket.. Jaja vi kan bara bli bättre eller hur?!

Skoj att ha er tbx i stallet igen förresten!

Kram

2 Jenny:

Hej Izza! Ja Malin är verkligen toppen! Och visst kan vi bli bättre =)Och jag tycker med det är kul att vara tillbaka!

Kram

3 Ida:

Roligt att det gick så bra! Man blir så glad när allt funkar :)

Ska börja träna lite med Jazz med sen tänkte jag, blir väl att rida för Mabel. Ska bli kul att komma igång :D

Kommentera här: