Dan före doppare dan!

Mmm, imorn är det Julafton =) Mysigt ska det bli med en vit jul för en gång skull!!
I dag när jag vaknade efter att ha jobbat, så stack jag iväg till stallet för att hinna rida ut nu när det kommit mer snö =) älskar snö!!! När jag kom upp så kom tjejerna direkt när jag ropade, så Bella fick hänga med in direkt för hon ville gossa. Sen fixade jag iordning Gesa för en tur ut i skogen för att galoppera i snön!
Hon var pigg som en mört idag, och ängnade sig åt att fnysa och leta efter faror i varje snödriva.... min lilla knasboll =) Men som tur är är hon aldrig dum utan går glatt fram överallt trots div faror.....
När vi kom till galoppbackarna så var det bara att hålla i sig och åka med, jösses vad snabb hon är!! Hon orkar hur mkt som helst och är lika glad och sprallig som vanligt, trots att vi var själva idag. Kul med en häst som tävlar mot sig själv... Hon är helt underbar min häst!

Efteråt så fick hon provsmaka på julgodiset ihop med Bella, apelsiner, knäckebröd, morötter och juläpplen. Behöver jag säga att det var en mkt glad Gesa =)

Imorn har jag stallmorgon, mysigt. 
Men nu blir det uppesittarkväll med älsklingen. Det blir ostbricka och lite ris ala malta slinker nog ner med.... Har kokat risgrynsgröt nu och den blev kanon, har inte kokat över nått och inte brännt nått heller. Så det känns skönt att vara på banan inför imorn. Jag har ju hand om efterrättsbordet.

En liten bild från dagens tur, visst är det fint!?

Ha nu en underbar kväll, och njut av julen!

Kram Jenny

Kommentera här: