26 Feb 2009

Hejhej!

Idag var jag hos Malin på dan och myste med henne och små tjejerna. Det var ur mysigt:) Sen åkte jag till stallet och gav mig ner till ridhuset för ett pass med dressyrsadeln. Emelie longerade Bella. gesa var taggad i början, men varvade ner efter en stund. Gjorde mkt öppnor, några små slutor och ett par skänkelvikningar. Vissa riktigt bra, men vissa så vill hon forcera och springa igenom... Men det är ju typiskt unghäst allt kan inte gå bra. Några galopppfattningar på slutet, hyffsade faktiskt men nån bock han vi ju med:) men inget farligt, bara bus.
När vi skulle gå hem öppnade jag och Gesa manegedörren för första ggn själva duktiga tjtejen! Men bella var inte lika snäll, när Emelle skulle hoppa upp barbacka så hann hon inte mer än upp innan Belle for ivåg som en bronkosaorie så E flög av. Men hon tog sig upp igen och B slängde av henne igen! Hemska Bella, nu fick Emelie så ont att hon inte klarade att försöka igen. Så Bella låg inte på plus denna dagen. Men sånt är livet med hästar...

Ha det gott

Jenny

Kommentarer:

1 Malin:

Hej,igår när du hade åkt, så kom Micke efter nån timma(en av Anders vänner), han har likadanbil som ni har, samma färg oxå. Helt plötsligt hör jag Elsa nämligen ropa JENNYS BIL, JENNYS BIL,titta titta o pekade ut..o jaa, där stod juh eran bil men ingen Jenny,,,konstigt tyckte Elsa=)

Hoppas du får en lugn helg på jobbet!

Massa kramar från Malin & Moa som snart gå gå o sussa.

Kommentera här: