Tisdag o Onsdag 29-30 September

Ridit, klippt, stallmorgon och tömmkörning!!

Ja, igår hämtade jag Emelie och vi skyndade oss till stallet för att hinna rida en stund innan jag skulle klippa Jazette. Vi red en stund på banan, och jag jobbade mest i skritten, tog några travsteg och hon kändes ok!
Menjag tog det lungt en dag till för att se hur hon reagerade.
Sen klippte jag J och hon var så duktig! Stog så stilla så. Sen bar det av hemåt och jag orkade inte blogga.
Jo glömde säga att jag besiktigade bilen igår med, och den gick igenom med mkt väl godkänd =) skönt!!

I dag hade jag stallmorgon, det var frost men fint väder solen sken, så härligt! Idag hade alla frukosthö och imorn börjar vi med middagshö. Det blir nog uppskattat =)
Sen mockade jag till B o G och gjorde hö till allihopa. Sen var det dax att ta in Gesa och göra iordning henne för ett pass med tömmar. Tänkte att jag ville se lite hur hon rör sig på volten.
 Hon var pigg som en mört, ville bara springa och kom inte riktigt till ro som hon brukar, men det är klart har man inte fått göra nått annat än skritta på en vecka så blir man lite sprallig! Tyckte att hon såg bra ut faktiskt ingen hälta, så skönt att det är ok nu =)
 Så jag kommer vara med på träningen imorn och så tar jag det lite lugnt bara. Både hon och jag tyckte ju det var så otroligt kul förra gången.
Ikväll ska vi vaccinera, L.B kommer vid 18-19 nån gång. Så det blir en vända till till stallet.
Hinner inte klippa innan helgen så hon får klara sig tills på Lördag.

Några små mysbider på Gesa från igår och imorse.

//Jenny

Kommentarer:

1 josefin ericson:

kul att hon är pigg så ni kan vara med!! jag är lite pirrig!!

2 Malin:

Ååh va gött att bilen gick igenom,najs!

Men söta Gesa...bra att hon blir bättre för var dag!

Kram sis

Kommentera här: