Här har vi hunnit med massor!!

Får börja med gårdagen, den var full rulle med möte på dagen och sen raka vägen till stallet för att hinna rida innan vi skulle köra spån. Vi fick sällskap av Jenny W och Yoggi ner till ridbanan. Och jag var lite nervös att hon skulle vara så spänd och ofucuserad som på sista träningen men nu var hon sitt gamla vanliga jag igen =)
Jobbade på med skänkelvikningar med övergångar trav-skritt-trav i skänkelvikningen svårt men nyttigt! Hon gör det riktigt bra nu. Sen jobbade vi med galopp och hon går bra men blev stark i högern och vill inte riktigt släppa innersidan. Men sen efter galoppen blev hon jättefin i skolorna =) Jag kunde rida öppna-förvänd sluta-sluta och bara sitta om lite så byte vi sida om vart annat, hon var super mjuk och jättelyhörd för mina hjälper på slutet!! Så kul att rida då.

Sen efter detta gav nästan hela stallet sig i väg i karavan för att hämta spån i Fagersro och det gick jättebra när alla hjälptes åt! Jobbigt men kul var det!

Jo måste ju berätta att vi fått små lamm i stallet med och dom är såååå söta! Dom bara kryllar omkring dom har fått 10-15 st nu och det ska bli uppåt 60 st sen säger dom. Tog nån bild med mobilen på dom så ni får se =)

I dag var det stallmorgon och Izza hade hunnit upp innan mig och varit så snäll att hon börjat med mina sysslor, Tack Izza!
När jag var klar med morgonsysslor så tog jag in Gesa och tog ner henne på en sväng på linan i paddoken. Hon fick gå kravlöst utan inspänning idag. Ibland kan man vara lite slö, men hon fick galoppera en hel del så hon blev lite varm ändå.

Nästa projekt för dagen var att hämta transporten på verkstan, för att sen besiktiga om den i em. Dom har bytt bromsar på den, så nu ska den väl gå igenom hoppas jag.
När jag kom hem så backade jag in den på våran parkering utan några problem alls helt rakt, är lite stolt över mig själv faktiskt =) jag kan backa om jag bara vill!

Nu ska jag snart hänga upp mina lakan som åkte i tvätten när jag kom hem. Så skönt att se botten på tvättkorgen! Fattar inte hur mkt tvätt vi gör åt, vi är ju bara 2.....

Jo, ska oxå passa på att visa nån bild på hur fin min nya matta som jag fått av Mormor blev!! Jättefin är den!
Tack Mormor för mattan den passade perfekt!!


Och så lite söta lamm!!

Kram Jenny

Kommentarer:

1 Anonym:

tänk att det kan vara så kul att hämta spån!! men vi är ett gott gäng, som har kul ihop!!

kram från Jossan

2 Malin:

Åååh,fin mattan blev! Men du,vi måste komma upp till stallet snarast...de små lammen är juh såååå söta,Moa kommer älska dom! Hon är tokig i alla djur!



Kraaam

Kommentera här: