Träningspremiären klar!!!

Jobba, jobba, jobba känns det som nu.... Men nu är jag ledig imorn och då har jag stallmorgon. Så det blir en tur ut i skogen för första ggn sen vi flyttade tillbaka =)

Jo, jag har ju ridit på banan en gång till sen sist jag skrev och igår vilade hon då jag var emellan nätter. Och idag var det då dax för träning för Malin för första ggn sen träningshelgen i Maj =) Tror ni vi kände oss lite ringrostiga hihihi det var vi men inte så farligt som vi trodde ändå!
Jag blev imponerad av min tjej när hon snällt bara klev på till Lindas manege över verkstaden och upp på vägen utan problem, och andra hästar gnäggade på oss i dag och hon svarade inte  alls =) Duktiga tjejen! Väl i ridhuset så var 2 andra där i början men dom gick efter 10 min och det tog Gesa riktigt bra, gnäggade en gång men sen måste det ju sägas att hon hade ju en otroligt snygg haflinger som sällskap i övre halvan av ridhuset =) Mmm det fanns nämligen 4 helt nya stora speglar i ridhuset och där fick ju min donna syn på sig själv och blev helt förälskad ♥ hon gnäggade och flörtade med sig själv =) Knas häst! Och när Malin kom och vi gick ner på nedre volten så blev hon nipprig och skulle bröta och kika efter den andra hästen som inte fanns..... *suck* Hon är allt lite blond min älskling.
Men efter en stund så kom hon till arbete och bitvis gick hon riktigt bra! Men jag fick rida idag må ni tro, det var ju tropisk värme i ridhuset med så både jag och Gesa var dyngsura av svett, men vi orkade mkt mer än vad jag trodde ändå. Gesa är ju som en duracellkanin =) Hon går och går ger aldrig upp utan hon ger allt hon har hela tiden och det älskar jag med den hästen ♥ Vi kämpade med ramen och bogar på plats och vi kom till ganska fin ridning på slutet, Malin tyckte vi var jätteduktiga! Kul! Hon tyckte inte vi tappat så mkt ändå med tanke på att vi inte trimmat nått i sommar på volt...

På vägen hem var hon glad som en lärka och skrittade på i racerfart hela vägen hem, sen blev det dusch och täcke på innan hon fick lite välförtjänt mat.

Känner mig väldigt nöjd med träningen och sugen på att fortsätta. Men nu ska vi rida ut några dagar så hon får koppla av lite.

Nu ska jag mysa med min man en stund framför tv:n =) Är ganska mör i kroppen, men det är en härlig känsla!

Bilder är bristvara nu, glömmer kameran hela tiden =( Bjuder därför på 2 favoriter med Flash som var alldeles nyklippt. Hur söt får man va??

Kram jenny

Kommentarer:

1 Izza:

Skoj att träningen gick bra!!

Haha liullemna ser ut som han har för stora srumpor på sig =)

Kram I

2 Izza:

Skoj att träningen gick bra!!

Haha liullemna ser ut som han har för stora srumpor på sig =)

Kram I

3 Anonym:

Kul att träningen gick bra! Man blir alltid så peppad när man får bra respons också :)

Supersöta lilla Flash <3

Kommentera här: