Julstök och lite färska bilder =)

Jag har idag pysslat massor, städat, pyntat gran och det sista i huset, kokat julgröten till risalamaltan imorn, tvättat lite tvätt och annat =)
Så nu är allt klart för julen! Härligt att jag har hunnit i god tid. Igår gjorde jag skinkan för annars hinner vi inte äta nått av den innan vi tröttnar....
 Igår red jag och Emelie ut i den hemska kylan vi red turen upp mot Dalsjöfors igen. och Emelie fick sin premiär avåkning i snön, Gringo blev rädd för nått i skogen den sista biten och han kastade sig när Emelie inte var beredd utan satt och slöa på lång tygel =) Så Emelie åkte ner i snön som tur var så hon slog sig inte =) Gesa var urcool och fattade inte alls vad som hände =)

Idag red vi runt Lövåsen med mamma och Emelie, Gringo testar lite nu och ville inte gå över Charlies gård, men Emelie löste det bra och han fick gå först även om han inte hade lust och vände nån gång och lättade i framdelen. Men hon vann och det var bra!
Jag hade med mig kameran och fotade dom i hagen och lite på Gesa i stallet och sist lite i skogen på mamma och Emelie när vi red, Gesas öron och hals fick jag med ivf =)

Nä, nu ska vi mysa och imorn blir det julfirande med hela mammas släkt. Vi tjuvstartar pga att vi jobbar hela julhelgen sen, så det ska bli så mysigt!

GOD JUL PÅ ER ALLA OM VI INTE HÖRS INNAN!!!

Bilder från dagen och en på en del av julgodiset =)


Kram jenny

Kommentera här: