Hopptränat och nästan åkt av!!!

Ja igår hängde jag löst 2 ggr =) Vi hade en rolig hoppträning som vanligt för Victoria. Vi börjad med travbommar i olika formationer. Sen lite travhoppning på olika linjer, sen lite trav- galopp- travövningar så vi fick träna på massa övergångar. Allt detta gick kanon!
Men sen skulle vi ge oss på en 3 kombination med 1 galppsprång emellan alla, det började med att Emelie flög av. Sen när jag och Gesa skulle prova då var hon superladdad och jag satt och höll emot för mkt antagligen, så hon tvekar men hoppar stillastående. Då blir jag lite ur balans, sen hisshoppar hon nästa utan fart och då blev det ju inte bättre direkt för mig. Men jag satt kvar och vi klev i sista hindret. PÅt igen,tvekar igen och hisshoppar och viker åt sidan, då hänger Jenny på sidan av hästen =) Men på nått mirakulöst vis lyckas jag häva mig tillbaka i sadeln. Detta upprepas en gång till.... Sen lägger V ner oxern i mitten till ett litet räcke och då kommer vi över.
Sen hoppar vi åt andra hållet och då gick det jättebra! Men fy vad jag hatar att hänga löst! Jag är ju inte 15 år längre och då vill man inte gärna åka av alltså.
Sen var det dags att göra en bana av alla hinder inkl 3-kombinationen och det gick kanonbra!!! Hon bara flög över alla hinder. Yes vi var tillbaka!!!
Vi avslutade med att hoppa ett räcke som var lite högre kanske hela 70-80 cm =) Hahaha stort för oss i denna hoppgruppen!! Och detta sista språng blev vårat bästa, jag gasade som fasen och hon bara flög över!! Så härligt var det!
Så även om jag hade en nära marken upplevelse eller 2 så var det ett kul pass =)

Kram jenny

Kommentarer:

1 Izza:

Roligt var det och FORT gick det! Hjälp lika rädd varje gång haha.

Kommentera här: