Ibland vill jag vara man!!

Jag vill varna känsliga läsare för detta inlägg....
I dag känner jag att hade jag varit man så hade jag nog kännt annorlunda än vad jag gör idag som kvinna. Allt började med att jag sov för lite som vanligt just nu när jag jobbar, sen kom jag till stallet och min häst hade dragit ut 2 pinnar ur fönstergallret, *suck*. Inte alltid kul med energisk och mkt påhittig häst.
Sen fick det ju bli ridhusridning då det var snöstorm ute. Och vi var ju inte ensamma där utan vi var 5 st + full hinderpark framme. Och ni som känner oss vet att hinder och mkt hästar inte är Gesas starka sida. Hon var mkt bättre innan våran vila, då fixade hon det mesta som hände utan problem. Men nu har hon ju glömt av hur man uppför sig igen verkar det som. Så hon hoppar, skuttar, grymtar och blir hur spänd som helst i ridhuset när det är hinder och mkt rörelse.
Så det hela resulterade i att jag tappade kontrollen för 3 min och blev skogstokig och ryckte och skrek på henne. Jag hatar att göra nått sånt det är inte ok, och jag brukar ha mkt tålamod med mina hästar. Men idag så kände jag bara att nu FÅR DET RÄCKA!!!!! Hon är ju jäkligt hård min häst och hon tålde det säkert. Men det stör mig att jag inte kan kontrollera mina handlingar. Nu i efterhand så borde jag nog inte ridit, för jag har inte sovit mer än 8 timmar på 2 ½ dygn och så är mensen i antågande. Och det är just detta jag menar. Varför blir jag en galen lipande tjurkärring ibland vid mens..... Varför kan man inte kontrollera dessa jävla hormoner??? Att inte veta varför man gör saker gör mig galen. Jag grät hela vägen hem i bilen utan att veta riktigt varför, var bara helt slut och orken finns inte. Sömnbrist + hormoner ingen bra kombination.

Jo, alltså när jag kom tillbaka från ridhuset så var jag sur på min häst och beslutade mig för att hon skulle få straffarbete på ängen i en kvart med. Sagt och gjort på med longergjord och ut i den knähöga snön och lät henne galoppera i 15 min utan uppehåll i 50 cm djup snö. TRor ni hon ger sig?? Inte Gesa inte hon springer så glatt på trots att hon svettas och flåsar bra tillslut. Detta är ju egentligen detta jag gillar med henna att hon alltid vill jobba och att hon är pigg och glad. Men i dag hade jag gärna sett att hon blivit lite spakare.... Men hon var ganska nöjd efteråt i stallet.

Ja, nu har jag bekännt mina synder och gnällt mer än vad som är brukligt. Men imorn blir det ny tag, stallmorgon och hoppträning på kvällen. Vi får väl se hur det går. Får hoppas jag är mer i balans imorn =)

Ha det gott!

Den galna psykobitchen

Kommentarer:

1 josefin ericson:

du är underbar, helt enkelt mänsklig!! Jag såg att det var en del andra som var rätt hårda mot sina hästar i manegen idag... kanske vädret!!

2 Izza:

I morgon är ni på banan igen! Gesa kommer säkert uppföra sig jätteväl på hoppträningen och du har modet uppe igen.Håller med Jossan är nog vädret som gör hästarna så överenergiska. gesa tar inte stryk av ett ordentligt pass på åkern även om du fick lite dåligt samvete. Aldirg roligt när man blir arg på sin vän, men straffet tog hon säkert inte som ett straff utan som ytterligare en kul grej att lägga sin energi på. Har du tur sitter alla galler kvar i fönstren i morgon och inga "leksaker" inplockade i boxen =)

3 Malin:

Näääääj,jag vill inte att du blir en man,usha ; )

He he, hoppas du mår bättre idag iaf gumman!



Kraaam på daj!

Kommentera här: