Regningt värre!

Då regnar det igen då =( men det går ganska bra. Jag pysslar lite inne istället, igår skördade jag massor i mitt grönsaksland =) Glömde ta kort dock.... jag plockade massa sockerärtor, sallad, dill, citrontimjan, morötter, rödbetor och potatis! Allt var så fint. Jag kokade rödbetorna och gjorde en egen rödbetsallad så god och sen blev resten tillbehör till middagen. Mums! Härligt med egenodlat.

Vi red runt Vannamyst för första ggn denna sommaren igår en jättehärlig tur! Vi höll en hel del fart, för nu är det dax att öka träningen lite tycker jag! Tror vi kanska tar den idag igen =) Pållarna står inne på tork just nu. Dom var genomvåta.

Idag är min älsklings sista arbetsdag innan semestern =) Så nu börjar vår gemensemma semester! Jihoooo!! Vi ska grilla lite ikväll och se på Farsan, vi har inte sett den än så det ska bli mysigt!

Nu till en annan otrevlig sak GETINGAR som er som känner oss så vet ni att det inte är vårat älsklingsdjur =) Minst sagt..... Och nu har vi nog 4 bon här på gården!!!! Så idag ringde jag försäkringsbolaget och som tur är är det grattis för oss att ta bort dom, så inom en vecka ska dom komma från Insecta och ta bort dom. Skönt! Inte kul att ha dom surrandes överallt.

Imorn så blir det ett besök in till stan för att kolla på en ny data=( min håller på att ge upp, så jäkla tråkigt! Har roligare saker att lägga pengarna på. Vi får väl se vad som händer.

Sen blir det 80-års kalas i Gånghester hos Stina, Emelies farmor. Så morgondagen är bokad =)

Några bilder på våra sömntutor =)


Kram på er!

Jenny

Kommentarer:

1 Cia:

Hej hopp!

Skönt att höra att du inte är sysslolös ;-).

Jättevackra bilder på era fina tjejer <3

Hoppas att du hittar en bra och prisvärd dumburk i morgon.



KRAM

Cia

2 Ida:

Den sista bilden var jättefin, även de andra såklart men den såg lite "trollsk" ut på något vis med dimman! :)

Kommentera här: