Idag sticker vi, Whiiiiie!!!!!!

Äntligen är denna helgen här! Som jag längtat, nu börjar det bli lite pirrigt måste jag säga =) Inte varje dag vi ska åka på träningsläger och Gesa ska ju sova borta 2 nätter. Spännande blir det att se hur hon uppför sig min lilla bushäst!
Igår var det stallmorgon först, sen bar det av till mamma för att byta om och sen in till stan. Jag åkte runt som en tok och handlade grejjer =) Skulle ha lite saker på apoteket, sen var det My one, Hööks. Presentknallen, Slott & Koja, Granngården och sist lite mathandling =)
Jag handlade Morsdagspresent från mig och Emelie och sen blev det 2 ny goa plädar till tv-soffan så härliga i grått och vitt =), lite finna muffinsformar i sommarfärger, en löpare från Sia i grönt men den blev inte bra ( för grön...) Sen blev det linementscampoo, godisar, manborste, Müsli, 2 par ny ridstrumpor, ett par nya ridtrosor =) Kan vara bra med bra underkläder när man ska rid 5 pass på 2 ½ dag! 
Tur att man fick lön alltså för kortet gick varmt en stund *ler* . Men det var kul!

Efter all shopping bar det av tillbaka till stallet för att packa, bada Gesa och fixa med lite allt möjligt! Gesa kom glatt så fort jag ropade ♥
Började med att skölja av henne sen blev det helschampoonereing av Gesa, hon stog så snällt trots att det var lite kallt. Tvättade svansen 2 ggr så nu är hon så fiiin!! Len som sammet och och helt fantastisk. Jag flätade manen i ett 10-tal flätor ganska lösa så det inte blir för lockigt imorn. Även svansen blev flätad, så den håller sig ren. Pyamas på och täcke ute i dag så jag inte gjorde allt förgäves =)
Packade 4 schabrak 1 vitt,1 brunt, 1 svart och 1 beiget med matchande lindor till alla såklart!! Vårat motto är att om vi inte kan rida ordentligt så ska vi åtminstånde vara jäkligt snygga=)!! Så det är viktigt med matchning av allt.
Packade allt hö i påsar och fodret i hinkar, så idag är det bara lite småplock som ska packas alla täcken och dyl är redan packat.

Nu ska jag vila lite innan jag ska packa in mig i bilen och transporten och bege mig mot stallet. Vi satsar på att komma i väg vid 15.15 ca. Håll tummarna att Gesa går på transporten nu, har ju inte åkt på 9 månader =) Men det ska väl gå bra hoppas jag.

Jo, jag diskade ju min hjälm i går med =) jo ni hörde rätt! Jag körde min hjälm i diskmaskinen låter helt knäppt men det tipset har jag fått. Och den blev jättefin!! Så det gick bra som tur var. Skönt med ren hjälm.

Ok, nog babblat! Nu vet jag inte om jag kommer hinna rapportera innan efter helgen men vi får se. Jag ska be mamma filma och så ska jag försöka fota lite under helgen så ni får se vad vi gjort.

Ha det gott vänner och önska oss lycka till!

Kram Jenny

Kommentera här: