Uppdatering.....

Slarvat med att skriva här nu, men det har varit lite mkt med jobb och förkylning och allt annat.
Har hunnit med att jobba 2 nätter ingen höjdare när man är superförkyld, men det gick! Tack Ibumetin och nässpray =)
Ridningen har jag kämpat på med allt för att inte hon ska stå innan träningshelgen. Jag har ridit med Emelie runt elljuspåret ne dag och sen red jag stigen med klätterbacken 2 ggr i förrgår, kul tyckte Gesa att få galoppera lite. Sen tog jag ett pass på banan i dag för att känna mig för lite. Det gick ju sådär, traven ganska bra men galoppen var hon springig och stark *suck* jag är ju inte i toppform nu heller och Gesa är lite matt och inte så framåt som vanligt. Kan vara vår tröttheten som drabbat henne. Jag ökar hennes kraftfoder giva gradvis inför helgen nu. Får se om det kommer att göra susen. Hon stog och somnade i boxen efter ridpasset och det gjorde Bella med dom såg helt slut ut =) Så detta blir tufft för lilla G i helgen.

Jag putsade sadel och träns samt ridstövlarna ordentligt nu. Jag har tvättat lindor och schabrak som vi ska ha och ridkläder och allt annat som ska med. Tror jag måste skriva lite listor för vad som ska med, det blir en hel del när man ska vara i väg en helg =) Man vill ju vara lite fin med när man ska iväg! Gesa ska få bada imorn och så ska hon flätas och bli fin =)
Jag ska åka och köpa linementschampoo och ev en transportkrubba, en ny man borste behöver vi med den gamla har gjort sitt.... Sen ska jag köpa 2 liter Proviva som hon ska få mella träningarna och annat godis som hon ska få om hon är duktig.

Nu är jag helt slut ska jag säga, så nu blir det soffan en stund. och imorn är det stallmorgon och förberedelser som gäller. Ska även försöka hinna handla Morsdagspresent och ev nya plädar som Malin tipsade om =) Får se vad som hinns och orkas med =)

Kram på er!

Jenny

Kommentarer:

1 Izza:

=) Va du laddar! Skoj!

Redigt putsat och fin, kommer bli en kanon helg för alla hoppas jag! Ses i morgon bitti!

Har du sett senaste mailet från mig idag ang träningen? / Izza

2 Camilla:

Hej!!



Men du va det händer grejer här!!

Va fint ni gjort! Och skålar och formar har du införskaffat!! Skratt!!

Själv är jag ju lite ledig nu, men tycker inte att jag gör något annat än jobbar och kör barn till fotboll.



Ha en go helg, hörs snart , Camilla

Kommentera här: