Regnig stallmorgon!!

Igår hämtade jag Emelie vid Maxi (hon har APU ) vid kl 16. Sen åkte vi till stallet med Mamma, när vi kom upp frågade J om vi skulle rida ut och om hon kunde hänga med. Ju fler destu bättre sa vi =) Det regnade och blåste ju som attan så vädret var inte lockande att rida ut i. Men med trevligt sällskap så gick det riktigt bra!! Red runt Lövåsen i skritt och det kändes skönt efteråt! Gesa var pigg och glad att få komma ut och jobba igen efter 2 dagars vila.

Idag hade jag stallmorgon och jäklar vad  det regnade!! Jag var helt dyngsur när jag var färdig =( Jag var uppe tidigt då bilen skulle vara på verkstaden i Olsfors kl 09. Och så var jag ju tvungen att göra nått med Gesa med så det blev till att gå upp tidigt. Men jag hann med att longera ett rejält pass med mestadels galopp så hon blev ordentligt varm. 
Köpte räkmackor till mig och älsklingen som ryckte ut på sin frukostrast för att köra hem sin fru ♥ så hon slapp gå hem i ösregnet. 
Så vi hade en snabb mysfrukost innan han åkte tillbaka till jobbet. Sen duschade jag länge och varmt innan jag kröp ner i sängen och sov en stund =) Jag vet slöis! Men jag var helt slut, har ju hela helgens arbete i bagaget med så saknade några timmar sömn. Men nu har jag diskat, tvättat och nu har jag en stek i ugnen. Blir en fläskstek med potatis och sås, äpplemos och grönsaker *mums* Är inne i en ganska redig period när det gäller middagar känner jag! 

Bilder är bristvara dessvärre =( Men tänkte lägga in nån på Flash och Elsa för länge sen, och en på Polly och Flash, dom var ju så söta! Saknar dom små!



Jenny

Kommentera här: