Applagården!!

Nu är vi inflyttade och på plats på Applagården =) Allt har gått toppenbra och hästarna trivs! Vi har ridit varje dag nu och Gesa mår bra men är lite flockig... Alla våra 3 är ju väldigt tajta och när det blir flytt så blir dom lite extra ropiga och flockiga =) men dom älskar sin stooora nya hage som är full av massa mussigt gräs!

Jag har ridit i bäckar nästan varje dag nu och Gesa är lite försiktig än men om nån annan går i först plumsar hon glatt i!! Kul!
Jag har ridit en dag i paddoken med och hon gick ganska bra för att ha haft ett så långt uppehåll. Lite laddad emellanåt bara.
Igår red mamma och jag på ängen, och vi galopperade och hade det härligt! Nu kan mamma få Bella i form med så hon går så fint så Bellabus =) Jättekul att se!!

Gesa har lite dåliga skor nu, för vi skulle fått skor idag men våran hovis har brutit foten i förrgår =( Så jag fick panikleta hovslagare igår och har fått tag på en tjej som verkar otroligt bra =) Så hon kommer nästa vecka, spännande att se hur det blir!

Jag har ju börjat jobba med så nu blir det jobb hela helgen. Så Gesa får nog vila en dag i helgen och en dag i rundkorallen tror jag. Om skorna hänger med vill säga... Hon har ju trampat sönder sin Easyboot med i förra veckan =( Så jag har beställt en ny men den har inte kommit än. Hoppas den kommer idag!!

Nu kommer lite bilder från nya stallet =)

Boxen


Vårat garderobsrum



Utanför stallet



Rundkorallen


Den stoora belysta paddoken=)


Och lite bilder på deras hage, underbar!



Min nöjda fina tjej =) Ser ni vad mörk hon blivit nu när hösten kommer.

Det var allt för denna gång!

Kram jenny

Kommentarer:

1 Cia:

Det är så trevligt att ha er i stallet. Hästarna är så trevliga och fina. Tänkte rida i morgon bitti... funderar på att hoppa i paddocken...



kram Cia & Winston

Kommentera här: