Då slog vi till =)

Nu har vi varit i Gbg och beställt en ny bil =) Det blev en Bluish Black pearl metallic och den kommer bli så fin! Men dessvärre är det nästan 4 månader leverans... Menmen den som väntar på nått gott!
Fick ett riktigt bra pris och våran säljare var riktigt trevlig och inte för pushig. Så nu får vi gå och vänta till i slutet av Maj innan den kommer. Men då slipper vi ju köra i vinterväglag direkt och det är ju skönt med en ny bil.

På ridfronten så har vi hunnit med en del, jag och Emelie bytte häst i Lördags och det var kul att rida Gringo, han blev riktigt fin efter jag fått känna in mig lite. Han är mkt starkare nu än när vi provred, och han är fin i formen när han släpper efter. Kul att byta häst ibland sa både jag och Emelie efteråt man måste ju vidga vyerna så man inte fastnar i sin egen lilla värld =) Så det ska vi göra om!

Träningen gick bra för både Emelie och mig. Jag hade en laddad dam med mkt bus i kroppen, i vänster galoppen bockade hon som en galning ett bra tag innan jag fick ner henne på marken =) men hon blev galet fin i travjobbet på slutet! Jobbade med skänkelvikningar i trappa och hon bara flöt fram över banan ♥ Hon är verkligen fantastiskt fin när hon koncentrerar sig och jobbar på. Jobbade med mkt skolor i skritt trav innan med jobbade med öppna, förvänd öppna, sluta om vartannat mkt nyttigt. Det är så kul att träna!!

Igår skrittade jag bara en halvtimma i paddocken, tråkigt men det är ju nödvändigt efter träning tycker jag. Och underlaget är ju kass på vägarna så då fick det bli den blogade paddocken.

Jo vi var på 24:ans cafe' i Bollebygd på vägen hem och jag köpte en sallad med mig hem, dom har en väldigt trevlig ide' när man får välja allt på plats till sin sallad så gör dom den direkt. Dom har pasta, alla grönsaker, kyckling, bacon, ägg, räkor, fetaost, soltorkade tomater, oliver ja allt man kan önska sig! Så bra ide, jag tog en kycklingpasta sallad med bacon, oliver. Mums!
Så har ni vägarna förbi Bollebygd så titta in på 24:ans cafe, massa hembakat och nygjorda mackor, sallader, pajer och bakpotatis. Gott gott!

Brist på nya bilder tyvärr...

Kram på er!

Jenny

Kommentera här: