Härlig tur med sällskap och tappad sko!!

Japp, igår red jag ut mot Stackhult med Lena, Jossan och Izza och solen sken och det var underbart =) Vi hade bestämt att vi skulle ta en travrunda och träna kondis. Och vi travade och galopperade lite i backarna och alla hästar gick så fint ihop! Gesa travade som en riktig dressyrhäst och när vi var lååångt borta så sa det klonk och så var en framsko avtrampad =( så jävla typiskt.... Men jag ringde min snälla mamma som ryckte ut med servicebilen och kom med min easyboot =) Så vi fick vänta 10 min och se kunde vi skritta hem igen. Vi var ute i drygt 1.5 timmar och det blev en riktigt bra tur trots allt. Tur att mina ridkompisar väntade och skrittade med mig hem ♥ verkligen snällt!

Dagen dessförinnan red jag och J i ridhuset och vi red travkrumiluren som F lärt mig =) SÅÅ bra övning och Gesa kändes superfin. Även galoppen börjar bli mkt bättre och jag fick till och med till en fin förvänd galopp i höger!! Så kul att det börjar funka med. Vi red ett ordentligt pass på ca 1 timma och vi var svettiga både hästar och ryttare när vi var klara med åhhh så nöjda och glada!!

Jag har fått mitt kandar och köpt ett bridongbett som passade bra, nu är det bara stången som fattas och jag ska ringa en vän och fråga om jag får testa hennes 13.5 mm innan jag köper en egen. Måste ju se vad som kommer passa Gesa bäst. Men kandaret var ursnyggt på Gesa och nu återstår en rejäl putsning av det innan det ska invigas =) Jag putsade mitt dressyträns grundligt igår med det var behövligt! Men fint blev det!

Vi drog ut våran transport igår med så nu är det bara att börja övningslasta inför nästa helg! Den rullade ut utan problem inga bromsar som hänger sig där inte =)

Hovslagaren kommer i dag nån gång på em som tur är så jag kan fortsätta min upptrappning inför träningshelgen, är ju sjukt taggad för detta nu!!!

Återkommer med bilder på kandaret på så fort jag fått till alla bett och annat =)

Kram Jenny

Kommentera här: