Nya Möblerna ♥

Hjälp vad det blåser idag!! Har ju jobbat Fred o Lörd natt och fy vilket skitväder det varit =( Man blir ju deppig till tusen! Jag har ju varit i stallet på morgnarna nu för att pricka Bellas prickar, hon har ju fått regnskållor som blivit infekterade =( Så hon ska ha behandling 2 ggr om dagen i 3 veckor minst, inte kul men vad göra...
Och imorse hade jag utsläpp oxå så jag var dyngsur när jag kom hem.

Här hemma har äntligen våra nya möbler till köket kommit =) Så kul och det blev så fint! Vi passade på att rensa alla skåp och göra rent och kasta massa saker när vi ändå höll på. Vi slängde 4 påsar med allt möjligt från mixer till porslinsfat... Skönt!!
Så nu har jag alla min Gerberasaker i Vitrinet och på skänken, och blev mkt nöjd med hur bra det blev. Blev som ett helt nytt kök ♥ men lite skrämmande var att trots att vi fått 6 nya skåp och vi slängt så mkt så är det ändå fullt i alla skåp =) kan ni tänka er.... men nu är det fint och organiserat i alla skåp ivf!

Lite bilder på skänken och vitrinet med sitt innehåll =)



Jag har även fått upp våra nya Nusnäs adventsljustakar nu och det blev jättefint ♥ Älskar avdvent! Ska försöka få till lite ljusfat med lite mossa och annat men har inte hunnit i helgen och nu är det inte lockande att ge sig ut i detta vädret =) Så bilder på lite adventsljus och sånt kommer en annan dag!

Gesa har jag longerat i förrgår och hon gick jättebra, vila igår och rundcorall idag i stormen. Vågar inte rida ut i detta vädret...
Annars i veckan har vi ridit på ängen och klättrat, ridit dressyr och Gesa känns otroligt fin och väldigt pigg =)
Jo Mamma åkte av Bella i veckan med när vi red på ängen, Bella körde lite rodeo på ängen antagligen inspirerad av Gesa som oxå körde rodeo en stund =) men jag var beredd och det var inte mamma så hon flög av och slog i ryggen men har nog klarat sig ganska bra ändå som tur var! Jag fick hoppa upp och tala Bella till rätta en stund och då gick hon jättefint efter att ha tjurat en stund =) Hon blev trött efteråt ivf! Så går det när man är olydig och slänger av folk!

Nä nu ska jag mysa en stund och ikväll blir det ris ala malta som adventsmys.

Kram på er!

Jenny

Kommentarer:

1 Cia:

Åh, så snyggt det blev med nya mödlerna. Du har väldigt god smak, skulle nog behöva ha en stylist som dig här hemma i virrvarret med sönerna hundarna och hmm.. maken.

Hörde att Bella hade "tappat" Susanne, hoppas att hon inte slog sig, hon hade ju redan ont i ryggen.

Nu har vi bommat till stallet för stormvindarna. Hästarna är nattade och mår bra.

Kram på dig! Vi ses <3

2 Cia:

Åh, så snyggt det blev med nya mödlerna. Du har väldigt god smak, skulle nog behöva ha en stylist som dig här hemma i virrvarret med sönerna hundarna och hmm.. maken.

Hörde att Bella hade "tappat" Susanne, hoppas att hon inte slog sig, hon hade ju redan ont i ryggen.

Nu har vi bommat till stallet för stormvindarna. Hästarna är nattade och mår bra.

Kram på dig! Vi ses <3

Kommentera här: