Dammat av Kandaret för säsongen =)

Idag så har jag tagit fram kandaret och red ett pass på banan med det och hon kändes initialt lite seg men blev bättre efter ett tag. Och på slutet riktigt fin!! Ville ju bara testa om det var lönt att ta med kandaret i helgen och det tror jag bestämt att det får bli nått pass =) kul att snäppa upp ridningen ett snäpp nu. Vi börjar komma igång hyffsat nu och framförallt galoppen är så mkt bättre!! Hoppas detta håller i sig i hela helgen nu med!

Bild på kandaret på från i våras innan förra lägret =)


Nu är det planering och listor som skrivs så man får med sig allt, har ju fått ganska bra rutin på det nu så känns som jag har koll. Ska handla lite grejjer imorn, lite foder, proviva, frukt, ev nya ridbyxor och lite annat smått o gott.
Helgens kitt blir i färgerna ljusrosa, mörklila och vitt =) Så vi kommer lätt vara hur snygga som helst! Älskar att matcha och pimpa min fina häst ♥ Det rosa kittet är från Hv Polo, det lila är Eskadron och det vita Hansbo eller exclusive =)

Imorn står man och svanstvätt på schemat och en uteritt innan det. Ingen ridning med krav imorn, utan bara en skön avkopplande tur i skogen. Sen ska allt packas, putsas och göras iordning så vi bara kan åka på Fredag!

Jocke ska iväg och bowla med jobbet imorn så det passar perfekt att jag är i stallet hela kvällen då =) Slipper jag ha så dåligt samvete att jag är borta hela tiden...

Jo ska visa en bild på mitt nya pannband till Gesa med, tror inte jag visat det. Det är från
www.kyro.blogg.se  jag tycker hon har fjättefina saker till bra priser , massa fina pannband och lite andra kul grejjer! Roligt att ha sånt som alla inte har =)

Bilden är lånad av
www.kyro.blogg.se


Kände direkt när jag såg det att det är Gesa!!

Kram på er!

Jenny

Kommentarer:

1 Malin:

SV: Vad roligt att du fått fina kommentarer :)

Kommentera här: