Vår!!!

Jag är såå glad =) Det känns som om våren kommit och allt är så härligt!! Hästarna kan gå nakna, blommorna växer i trägården, jag har legat och solat ute, planterat pense'er, bakat Dumlekakor, Jocke har tvättat bilen, jag har ridit ut barbacka och solen gassar med härliga +15 grader ♥ Kan det bli bättre?? Kanske om jag varit ledig i helgen då =) Men det går bra att jobba med, jag var i stallet imorse efter jobbet och mockade och fixade allt till Gesa, jag hann mysa en stund med henne oxå och mocka hagen innan jag åkte hem =) Jag ville inte åka hem älskar stallmornar med fint väder!!

Igår red jag som sagt ut runt Nordtorp barbacka ensam!! Första ggn jag rider ut en runda barbacka och då har jag inte ridit ut på 2½ vecka heller, så det säger väl en hel del om hur mkt jag litar på min pålla och hur hygglig hon faktiskt är när det gäller ♥ Vi hade en jättemysig tur i solen och det gav själen en rejäl portion med glädje att få lite egentid med min underbara häst. Hon och jag har verkligen blivit ett team nu och jag känner att jag kan lita på henne i alla väder.

Nu var hovarna helt jämna i temperatur imorse med och det var så härligt att känna!! Så nu är hon nog helt bra i hoven =)

Jag har fotat lite på hur det ser ut i våra land nu det blommar och växer för fullt och vi bor verkligen i paradiset =) Jag är ju partisk men älskar verkligen vårat hus! Så fint blir det här snart när det blir grönt och fint ♥ Nu ser det ut så här:



Tänkte även bjuda på ett litet recept på Dumlekakor som jag bakat nu. Så enkla och sjukt goda!! Ni har kanske redan receptet men för er som inte har det här kommer det::

DUMLEKAKOR:

24 st

200 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver


Fyllning:

24 dumlekolor
Nobless


Gör så här:

* Blanda samman alla ingredienser (utom kolorna) helst i matberedare eller assistent.

* Vila degen en stund i kylen.

* Rulla degen i 24 lika kulor och lägg i aluminiumformar ställda på plåt (jag hade inte aluformar och det funkade med lite stadigare muffinsformar oxå )

* Tryck ner en dumlekola i varje form.

* Grädda i 175 C, i 15 min.

* Ta ut och lägg på en Nobless på varje kaka när dom är varma och låt sedan svalna på galler.

Ät och njut!!



Nä nu ska jag ut i solen och titta på när mannen luntar upp allt han hittar =)

Ha det bäst!

// Jenny

Kommentarer:

1 Malla balla:

Min Pippi tröjja har Terttus väninna stickat till mig, visst är dom fina? Barnen fick sina av Vendela & Evelina i julklapp. men jag vet att dom finns på Lager 157 till vuxna, kolla där.



Blir det nån sommmar ferre i år eller?



Nu ska jag jobba några timmar till, sen ska jag till roger på gullkragen & bestämma det sista med tårtorna, hi hi av löv it!



Kram kram i vårsolen.

Kommentera här: