Sommar!!!

Jihaaaa vad underbart väder vi fått! Nu har vi haft över 25 grader varmt sen i helgen varje dag och solen bara skiner och skiner =) man har verkligen valt rätt vecka att vara långledig!!!

Vi har hunnit med 9-års kalas för Evelina vårat gudbarn, och det var en mysig kväll med grill och mingel med släkten ♥

Och vi har varit på en riktigt bra föreläsning av Christer Olsson i Gbg i Tisdags oxå med jobbet, härlig dag med middag på Grekiska tavernan, men vi råkade ut för en hemsk punktering på R40 på vägen hem. Mammas ena framdäck exploderade bara en bit innan Bollebygd =( Väldigt obehagligt med vi klarade oss oskadda!

Och igår tog jag tag i allt här hemma som fallit till föga för det fina vädret.... Städa, tvätta, handla och baka lite muffins hann jag med oxå och det efter att jag varit i stallet och släppt ut pållarna och fixat allt till Gesa! Så kl 12.30 var jag klar med stallet, handlat, tvättat 2 maskiner tvätt, dammsugat, dammat och torkat golven och sen bakat rabarbermuffins av våra egna underbara rabarber ♥ Kände mig som en duktig fru igår =)

På em åkte jag tillbaka till stallet och red en sväng på ängen med mamma, Gesa ahr haft väldigt ömma fötter nu efter sista skoningen =( Så jag tar det väldigt försiktigt nu, och jag har ångest över om vi ska försöka tävla på Söndag som planerat eller inte, då jag inte kunnat rida alls så mkt som var tänkt.... men jag ska se hu hon känns idag, för igår kändes hon bättre så jag håller tummar och tår att det ska hålla i sig så vi kan göra våran tävlingsdebut på Söndag!! =) Är väldigt nervös men samtidigt taggad, vi får ta det för vad det är och bara försöka genomföra det på ett hyffsat vis.....

Jag ska visa lite pics från hur vi har det här hemma nu när äppleträden börjat blomma och solen skiner, samt lite på muffinsen och på mina små portionsrabarbepajer från förra veckan i mina fina le cruset formar ♥



Nä nu ska jag ut i solen =)

Kram Jenny

Kommentera här: