Chokladbiskvier

Nu har jag jobbat första natten av 3, och vaknade tidigt och visste inte viken dag det var eller om jag sovit till 13.30 en ledig dag =) Snacka om förvirrad!! Så i brist på sömn beslutar mig för att baka Chokladbiskvier för första ggn i mitt liv. Blir så baksugen när jag tittar på Hela Sverige bakar =) Så nu har jag provat ivf och det var inte så svårt som jag trodde, dom blev hyffsat bra tycker jag för att vara dom första nånsin för mig....
 
Igår red jag och Emelie i ridhuset för första ggn, så skönt när regnet öste ner utanför =) Gesa var ganska fin, jobbade mkt med böja, ställa och lösgörande. Mkt serpentiner i varierande storlekar, 10 m volter och lite bakdelsvändningar. Hon gjorde riktigt fina skänkelvikningar oxå! Galoppen var oxå fin det mesta och hon kändes överlag mjuk och fin.
Jag har köpt nytt foder till henne nu, hon ska äta Hippolyt Hesta mix musli, Irish Mesh och MicroVital, ska vara bra för tarmen och i sin tur då bra för hovarna. Vi får väl se om det funkar.... men hon gillar det verkligen ivf =)
 
Jo va hade ju tandläkaren ute till hästarna i Torsdags med, dom var så duktiga Gesa och Bella! Och lite vassa var dom men nu 'är dom så fina i munnen så!! Gringo hade lite mer att göra så hon kommer tillbaka och fixar honom under sedering.
 
Bjuder på lite bilder på mina första biskvier =)
 
 
Trevlig förtsatt helg!
 
Jenny

Kommentera här: