Lite av varje!

Ja vad har vi pysslat med denna vecka, jo lite av varje får man väl säga =) Jag har jobbat 3 nätter, sen har jag hunnit planera vårat sovrum och inhandla det mesta. Nu är det bara min man som ska bygga sängavel och troligtvis 2 sängbord ♥  Tur man har en händig man! Ska bli så spännnade och se det färdiga resultatet, har ju en bild i huvudet. Får hoppas att det blir lika bra i verkligheten =)
Jag klippte Gesa igår oxå så nu är hon helklippt och fin. Jag red en runda med Ida i förrgår, mysig tur. Sen blev det trimpass på banan igår. Gesa känns ok framförallt i galoppen =) Vi ska ju göra träningspremiären imorn, ser fram emot detta!!
Idag hade jag stallmorgon och hjälp vad det regnade =( Hästarna fick frukost inne och jag passade på att putsa min dressyrsadel och tränset, det var i behov av detta om man säger så =)
Sen drog jag på Gesa och mig stora regnmunderingen och sen gav vi oss ut runt elljuspåret. Såg nog lite kul ut när jag och hon kom i flaxande täcke och regkappa uppför backarna i galopp =) Men min snälla häst brydde sig inte alls om att täcket fladrade runt henne ♥
Väl tillbaka var vi sjöblöta utanpå men torra in på kroppen, så det var bara att lägga på Gesa ett bra täcke och släppa ut alla pållarna. men först körde jag ut massa hösilage i hagarna. Var ganska varm när jag var klar!
 
Handlade på vägen hem och nu har jag bakat en mumsig tigerkaka i min fina hjärtform. Måste ju ha lite mysig helgfika =)
 
Nä nu säger mannen att vi måste ut och ta upp båten, kanske bäst innan den sjunker.....
 
Ha det bäst!!
 
En sånhär har jag bakat fast i en annan finare form =) orkar inte fota dagens.....
Jenny

Kommentarer:

1 Cia:

GRATTIS! vad skönt att ni äntligen får göra TRÄNINGSDEBUT! det var verkligen på tiden. Vill gärna se bilder på sänggalelbygget också, Jocke är ju så händig.
Massor med kramar från oss i höstrusket!

kram
Cia

Kommentera här: