Och regnet det bara öser ner lalalalala!

Jäkla skitväder!!! Nu är jag trött på regn =(
Men igår hade vi faktiskt nästan sol när vi red på förkvällen =) Så det var bra!! Men annars har ju vädret varit sådär det sista.... Jag har ju jobbat hela helgen så Gesa har vilat i 2 dagar, mamma har passat henne. men annars rider jag på med siktet inställt på träningdebut om 2 veckor hoppas jag =) Gesa känns lite seg nu men hon tokfäller och brunstar =( Så det är inte så konstigt.
Jag var i ridhuset och tog några varv i Fredags, och hon kände igen sig och trivdes som fisken i vattnet därinnne! Passade på att rida till Kullastallet och hälsa på med, jösses vad glad gesa blev hon gnäggade och villa tackta hela vägen fram ♥ Och när vi skulle gå hem vägrade hon gå från deras gård =) Tänk att dom har så bra minne! Var nästan lite läskigt....
 
Igår red vi elljuspåret med mamma och Emelie, det var kul! Och idag ska jag och Ida rida ihop, vi har verkligen tur med vädret..... Jaja hoppas det blir bättre fram på dagen =)
 
Jag tänker rida på banan imorn och trimma lite, hoppas på mindre regn då.
 
Gesa har täcke på sig varje dag nu för att jag ska kunna klippa henne om nån vecka. Hon börjar pälsa på sig bra nu.
 
Funderar på att köpa ett nytt dressyrträns har siktat in mig på ett superfint, men det är slut i lager så väntar på att det ska komma tillbaka. Det är ett lackträns och så galet snyggt!!! Gesa kommer bli så fiiiin i det =)
 
Jaja får nog vänta ett tag så jag får ihop lite pengar oxå =) Det kostar ju att ligga på topp =D
 
Men HJÄÄÄÄLP vad det regnar nu! Här vräker det ner som himlen öppnat sig =( Hatar detta vädret!!
 
Det får blir inne aktiviteter fram till middagen då jag ska vara  i stallet. Jag ska göra inlagd gurka idag, fick ett recept av en jobbarkompis i helgen. Så idag blir det gurkskivning på hög nivå =) Men som tur är har jag min Kitchen Aid till hjälp.Den skivar 2 kilo västeråsgurka i ett naffs =)
 
Kommer bilder och recept senare.
 
Nä nu ska jag tända en bras i kaminen och mysa en stund medans lagen står och löser upp sig. Kanske en kopp te med ♥
 
 
Kram på er!
 
Jenny
 
 

Kommentarer:

1 Jessica:

Är det tränset på hööks? Har köpt det till udina. RIKTIGT snyggt faktiskt! Särskilt på våra pållar ;-)

Svar: Hej, nej det är ett träns från Top horse ett Premiera träns. har snöat in helt på det.... kan tänka mig att våra är riktigt fina i lack!! Visst är det kul med fina saker =)Kram
Jenny Odegren

2 Izza:

Vi måste träffas en dag snart! Skamligt att inte rida ihop nu när vi äntligen är "grannar"!
Gick förbi med Prinsessan i morse, men då hade inte era Pållar vaknat än.
Kram I

Svar: Ja vi måste absolut träffas snart!! Så vi kan linda och vara fina ihop igen =D Behöver trimma en hel del nu har ju som sagt tappat en del =)Kram
Jenny Odegren

3 Malin:

Jag vill mä ha en liten brasa....men får väl nöjja mig med ett sketet värmeljus eller två =)

kramis

Svar: haha ja men värmeljus är inte helt fel det heller =) Kram kram
Jenny Odegren

Kommentera här: