Marmelad och hovböld....

Hyffsat konstig blandning sista dagarna....I förrgår gjorde jag min Rabarb och Vaniljmarmelad, så god! Vi red en härlig tur mot Silkesåsen, Gesa kändes riktigt fin!!
Igår när vi vaknade så ser Jocke och att Gesa står och lyfter vänster fram hela tiden, jag går ut och kollar hoven men hittar inget. Hon är lite varm i hoven men inte svullen eller så. Misstänker direkt en hovböld i och med att det kom så snabbt och hon är smärtpåverkad =( Hon blev under dagen lite sämre och på kvällen hade hon lite temp, men nu på morgonen var hon helt feberfri och fortfarande väldigt halt. Stackars älskade häst, hon har väl haft nog med ont i tassarna min tjej nu. Jag har kontakt med min hovis och han kommer i em eller imornbitti så får vi se om han kan hitta något. Tycker det är riktigt tråkigt nu med att min pålle aldrig får slippa strul...
Jaja dom får sova inne ett tag nu tills Gesa är bra.
 
Igår var vi i det nya stallet vi ska flytta till och hämtade kontrakten, det är så fint i det stallet och miljöerna är toppen!! Ska bli riktigt spännande att flytta dit till hösten, har vi tur kommer det ju bli ett ridhus framöver också =)
 
Ikväll blir det grillfest i Gesebol, en återkommade fest med livemusik. Det ska bli kul! Bara vädret skärper till sig... Fan vad det ska regna hela tiden =(
 
Bilder i dag blir på vårat hus och nån på pållisarna och min marmelad  =)
 
// Jenny
 

Kommentarer:

1 jessica:

Fyy vad tråkigt med Gesas hovar. Ni har verkligen haft otur med dom. Håller alla tummar att det ska bli bra så fort som möjligt.
Vilket stall är det ni skall flytta till?
Ha de fint
Kram Jessica

Svar: Tack Jessica! Jag väntar på hovslagaren nu så får vi hoppas han kan hjälpa henne. Och stallet vi ska flytta till ligger i Äspered =) En bit och åka jag vet....Men hoppas det ska funka, mamma hjälper mig vissa dagar när jag jobbar mkt =)Kram Jenny
Jenny Odegren

Kommentera här: