Mkt i huvudet....

Igår var ju min ET här och skulle gå igenom Gesa. Gesa var lugn och nickade inte när jag kom och inte när jag borstade henne. Men efter en stunds väntan i gången började hon med mulen och flaxa och ruska på huvudet, så när L kom var hon orolig och höll på ganska mkt :( L kände bara igenom henne lätt och hon var spänd i nacken, men då vi inte vet varför hon beter sig som hon gör nu vill inte L behandla henne. Vilket känns helt korrekt, så hon rådde oss att åka till klinik och kolla upp nacke, mun och bihålor ja allt som kan göra att hon inte mår bra.... Så nu har jag fått en tid på kliniken till en duktig veterinär som även är Kiropraktorn :)
Jag känner att det är skönt att få åka och kolla upp ordentligt då Gesa uppenbarligen inte är som hon brukar. Vi fick tid på Torsdag så nu får vi se vad som händer.... Min hjärna är ju fantastiskt bra på att hitta alla värsta scenarier, sån är jag bara... Men vi håller tummarna att det är nått som går att åtgärda och att hon blir bra :)
Men visst känns det tungt att detta sista året har varit så mkt jobbigheter med hästeriet :(

Bild på min fina från igår i gången <3



// Jenny

Kommentera här: