Sommarskor

Igår äntligen så blev Glimten o Bella av med sina snösulor och brodd...Så skönt med nya skor!! Glimten hade vuxit så mkt, en helt ny upplevelse för mig :) Gesa växte ju så himla lite i fötterna att det var ett problem. men Glimten växer massor och har så otroligt bra hovar <3 Det är jag så glad över med tanke på all mina problem med Gesas hovar. Så detta känns skönt.
Vi longerade igår innan hovis kom och jag spände in honom större delen av passet och han jobbade riktigt fint. Han har verkligen utvecklats i denna formen av träning :) Nu orkar han 30 min utan problem med riktigt jobb, det gjorde han inte på långa vägar i början...
I förrgår red vi en längre tur ut i solen och Bella o Glimt var så pigga så och vi galopperade i alla långa backar vi hittade. Dom börjar komma i form nu, kul när orken börjar komma tillbaka efter vårtröttheten. Glimten var lika fin som vanligt på vägen hem, bjöd på ett par riktigt fina galoppfattningar!! Så kul!
 
Inbjudan har kommit till träningslägret nu med så nu börjar nedräkningen :) Längtar så till vi ska iväg, ska bli så kul att se hur han uppför sig och vad han kommer orka när vi kommer dit. Har redan börjat kika på vilka outfits vi ska ha, har många fina jue!
Och så ska vi ju på löshoppning den 12 April på Bfk, så mkt kul på gång. Har även kontaktat min andra tränare och hon ska försöka hinna med oss nån gång nu i April, så äntligen ska det bli lite ordning på vår ridning.
 
Jag har ju fått en lånebil nu när våran är på omlackning, fick en gammal Mitsubishi :( Usch är så bortskämd med min bil <3 Jaja bara att härda ut.
Idag ska jag till stallet vid lunch och sen ska jag hem och fika hos brorsan o Ida med Mor o Emelie. Och på Torsdag ska vi på Rock of Ages :-) Det ser jag verkligen fram emot!! Så en fullbokad vecka är det nu, ska ju jobba på Onsdag och sen blir det ju Loppis på Lördag. Mkt skoj ska det bli :)
 
Bilder i dag blir på våran Sotis som solar sig och fina Glimten som får nya skor och mumsar hö i boxen efteråt.
 
// Jenny

Kommentera här: