Ny färg

Nu har vi ridit ett par dar och Glimten är som en ny häst!! Pigg som en mört och kliver på med sin jätteskritt vart vi ån går :) Så kul att han är så pigg trots värme och bete!
Bella har slagit upp ett sår på hö framben, detta var igår och jag har tvättat och lagt om och det ser bra ut. Så hon hängde med ut en sväng idag. Så kul med nya ridvägar.
Mor var på Ullared igår och då köpte hon lite saker till mig bla ett nytt Orange schabrak :) han fick inviga det idag och han blev så fin så 💜
Men imorse hade jag mitt första gräl med Glimten, han gillar inte att Bella går ut först på morgonen nu och jag är ju taskig och tar ut Bella först. Och imorse började han att bocka och sen stegra vid dörren och försökte ta sig över dörren!!! Då blev en trött Jenny efter 10 h jobb inte nådig!! Kan säga att om inte jag hållt i Bella så han han fått en rejäl omgång! Sånt beteende accepteras inte!!! Men han är ju mkt känslig och tog korrigeringen och nu på em så stod han snällt en stund med Bella utanför stallet :) duktig kille! Men lite chockad blev jag allt när han försökte stegra i boxen ;) men skönt att han fattar när jag säger ifrån.

Nu har jag bara en natt kvar att jobba sen är jag ledig :) det har gått riktigt bra att jobba dessa nätter!
Bilder från idag med Glimten i sitt nya schabrak.




//Jenny

Kommentera här: