Aprilväder ☔⚡🌞

Ja idag var det verkligen Aprilväder, först sol på morgonen. Sen hagel, snö och regn på fm. 
Jag hade stallmorgon med Mor idag med, jag fixade allt till Glimten och sen fick han komma in.  Borstade och bestämde mig för att testa att rida en lite skrittur i solen. Sadlade och gav mig ut, red upp bakom och det var mkt geggigt bitvis. Men Glimt skötte sig så bra så! Vände efter ett tag så det inte blev för långt. Vågar inte pga av hur ont det brukar bli efteråt. ...
Kom hem ihop och spolade av benen som var fulla av gyttja. 
Sen fick han beta en stund och ut i hagen igen.
Åkte sen vem efter att ha tagit smärtstillande,  det börjar göra ont så fort jag rider 😢 faaan!! Vill ju rida!

Har inte hört något av läkaren heller. Blir så otroligt trött på all bristande information. Att man ska behöva ringa och tjata om precis allt. 

Nu blir det till att hålla sig lugn resten av dagen. 

Så här såg himlen ut när jag åkte hem från stallet 😨

Kommentera här: