Heldag i stallet!

Igår var jag och red efter jag vaknat. Red ett pass på hackamore. Han var superfin och pigg som attan! Fick flera fina galoppfattningar och han tyckte det var så kul 😃

Sen blev det hem och duscha och åka till svärföräldrarna. Middag, julklappsrace, kortspel och sällskapsspel. Riktigt roligt kväll  😃 Vi fick med oss en hel del roliga paket från racet.
Jag fick ju en slow cooker i julklapp av Mamma. Ska försöka testa den i veckan. Det ska bli väldigt intressant.

Idag åkte jag till stallet kl 11 och kom hem kl 17.15.... låååång dag i stallet! Hade båda hästarna plus att jag klippte Glimten. Har ju skjutit upp det flera veckor så nu jäklar. Han var så duktig 💙 stod som ett ljus hela tiden. Dessvärre blev han ju grå.... Men det visste jag ju. Andra klippningen blir alltid grå 😩 Men han blev ivf spegelblank. Och han ser mkt mer välvårdad ut. Och så slipper han svettas i hagen.
Efter klippning så fick jag brodda då det kommit massa blötsnö i natt. 
Red ett pass på banan men jobbigt när det blir klampar, trots att vi har sulor. Men han känns fin trots att piloten var helt slut i kroppen. Jag kunde inte sitta ordentligt i traven ens. Så fick bli ett kortare pass. 

Pysslade om Bella lite med innan jag åkte och handlade. 
Väl hemma så var jag så hungrig att jag nästan svimmade. Gjorde en snabb köttfärspaj och sallad till middag. Så god blev den!

Nu blir det soffhäng resten av kvällen. Filmer och godis 😄

Bilder ifrån våran julafton som jag visst missat att skriva om....jättetrevlig kväll med goa familjen ❤ Och en på Glimt i bautaknoppar innan klippning idag 😄


Kommentera här: