Njursten, ambulans, inlagd och Opererad!

Ja då kan man checka av alla dessa saker från listan. 
Stod färdig klädd i Tisdags för att åka till Mormors 75-års kalas när nånting började mola i rygg/ livmoder typ... 10 min därefter så hugger det till i ryggen och framåt vänster sida!! Jävlar vad ont kan jag säga. Får panik och börjar med att ringa Jocke och be han komma hem. Ringde sen 112 då jag känner att detta kommer aldrig gå bra.... dom skickar en ambulans. Ringer Malin liggandes på golvet vid ytterdörren och säger att jag inte kommer kunna åka med till Mormor. Ringer mamma som oxå som jag misstänkte njursten då hon haft detta. Och även Jocke då 😯 Hon säger ta fram nått att spy i för det kommer nog snart. Sagt och gjort får fram en påse och 1 min senare, fontänspyr jag upp allt i magen! Nu har jag galet ont och Jocke kom hem. Ambulansen dröjer och jag mår dåligt. 
Men dom kommer till slut och dom är så gulliga och stoppar in mig och tar ekg och det var bra. Ger smärtstillande och då dippar blodtrycket på mig. Jag mår bra men dom blev stressade vill jag lova! Blåljus nu och dropp. 
Väl framme så åker jag raka vägen in i ett akutrum. Nu börjar en galet långsam och plågsam väntan på röntgen och prover. Dom gjorde ju inte ett superjobb på Akuten denna dag kan jag säga 😢 ingen som kollar upp en, glömmer skicka mig på röntgen....faaaan! 9 timmar tog det innan jag hamnade på Kava kl 24 på natten. Nu fastande sedan morgonen och skulle fortsätta så, pga risken för operation dagen efter. 
Plågsam natt utan sömn....inget hjälpte. Sen fick jag en operationstid med kort varsel kl 14 igår. Slapp sövas, bara seddering och förberred för narkos. Men lyckades härda ut smärtan så jag slapp sövas 😊
Bättre efter Stenten är inopererad men nu trycker och svider det i nerderdelen. Kissnödig hela tiden typ....jaja bättre än Njursten smärtor. Så nu står jag på väntelista till att spränga bort stenen då den är Stor!! Givetvis med mitt flyt just nu. 
Så om 3-4 veckor ska den sprängas och så ska Stenten tas bort och ny röntgen. 

Ja så nu ligger jag här hemma i soffan och sover mest hela tiden.  Helt slut är jag...fattar inte hur trött man kan bli. Men har ju även fått en monsterkur antibiotika. Så kroppen är väl helt utslagen av alla läkemedel jag fått sista dygnen.

Så nu har jag som sagt var testat Ambulans, inläggning, operation och Njursten.  Och NU räcker det för många år framåt!!!!!!!! Så det så 😬
Tur man har en snäll man som var med mig hela tiden på akuten och hälsade på med förnödenheter igår ❤❤

Bilder får ju bli på hur man ser ut i Lanstingets fina kläder efter op. Och min första måltid efter 36 timmar fasta. Salt risgrynsgröt 😝😝 Usch!


Kommentera här: