Slödag...

Usch vad trist väder idag 😯 regn och grått. Hade inte lust med nått när jag vaknade. Men jag har pysslat lite inne, mockat boxarna och lasttränat Glimt.
Var ensam  idag så det fick bli lite enkelt. Men han gick fint på med mig flera ggr. Sen testade jag att skicka på han och han gick på! Men medans jag skulle springa fram och  beröma så backade han ut 😂 men duktiga kille stannar snällt när han kom av och väntade på mig. Lastade ett par ggr vanligt till och dessvärre halkade han på kanten till rampen en gång och ramlade ner på knä ...Stackaren blev lite rädd och ledsen efter det. Men gick på efter en liten stund. Han har börjat att gå av väldigt sakta och fint, jag kan även kontrollera honom. Så vill jag att han stannar mitt i utbackningen och kommer fram så gör han det. Han kommer bli superduktig det vet jag 💙 
Älskar att träna lydnad med honom, han är så lyhörd och fin!

Imorn blir det äntligen frissan för mig och hovslagaren för hästarna. Så nu ska vi bli fina!

Ikväll blir det en barndoms favorit till middag, fylld barkis. Fyller en barkis med Köttfärs och strör riven ost på. Servera med sallad. Mums!


Kommentera här: