Lyxigt!

Idag hade jag stallmorgon själv, då Mor flög till Wien för att hämta en bil. 
Släppte ut alla, mockade,  gjorde mat och sopade. Åt lite frukost i sadelkammaren. Hämtade sen Glimt och började borsta honom. Han är så himla blank och fin nu! 
Tänkte ta ett dressyrpass på banan,  men när vi kom dit var V där och tränade för IM så ville inte störa.  Det var full hinderbana framme med... Så vi red ut. Valde att testa Lövåsen, har inte ridit den själv på över ett halvår!! Han har ju vart lite krånglig på Charlies gård. Men nu gick han över efter 3-4 min sakta tvekan. Och det är framgång! ! Duktig kille. Red sen runt lilla Lövåsen och han var så duktig trots anfallande hundar och massa andra farliga saker. På hemvägen tog det lite längre tid men bara marginelt. Så fin kille jag har ❤
Väl tillbaka så fick han beta en stund och gå ut naken. SMHI hade ju lovat inget regn, och mest sol.  Kul att det regnat massor nu när jag kommit hem 😠 Fan smhi går ju inte att lita på alls!! Bella fick med beta lite och gå ut naken.

Så 4 timmar senare åkte jag hem, trött och lite öm i njurarna. 
Så att komma hem till ett nystädat hem. Det är LYX!!!! Åh vad jag är glad för att ha städhjälp! Nu kan jag lägga all energi på roliga saker. 
Och det har aldrig vart så rent här 😃

Igår red jag och Mamma klätterbacken och Drared. Glimten och Bella var superpigga! Härlig kvällstur i solsken blev det. Roligt att vara igång igen. Dessvärre så känner jag av njurkateter när jag rider lite mer....men lite piller så går det över!

Vilar mig resten av dagen nu. Så jag orkar jobba imorn igen.

Nån bild från idag, Glimten späker sig med gräs!


Kommentera här: