2 år med Glimt ❤

Igår var det 2 år sedan Glimten kom till oss ❤ Vad fort tiden går! Han är den mest underbara häst man kan önska sig 💖 Han har ju en charm och utstrålning som är utöver det vanliga! Och han är så roliga att arbeta med. Han är en riktig fullträff på alla vis som går. Ser fram emot våra kommande år med massa roliga utmaningar.

Gårdagen firade vi i kylan med att rida ett barbacka pass på banan. Första barbackaturen sedan i somras.... Och han var så jäkla fin!!! ❤ Formen var fantastisk, mjuk följsam, bärig och ridbar. Red bara skritt och trav då banan var frusen. Men åhhh vilken känsla ❤ 
Han mötte mig i hagen med en stor pinne hängande i pannluggen 😄 Han är helt obrydd av att han en drygt 1 m lång pinne hängande mitt på huvudet 😁 Min coola kille.

På hemmafronten så var jag och tog prover inför mitt besök på Sahlgrenska. Så nu är det 6 dagar tills jag ska skjuta min njursten. Som jag längtar.
Jag tog även blodtrycket och det var kanon nu!

På kvällen innan jobbet gjorde jag en god middag med kyckling, soltorkade tomater, dill, citron och grädde och creme fraiche. Jennys matblogg kommer receptet ifrån. Jättegott var det. Fräscht som tusan.

Sen blev det jobb. Och jisses vad halt det vart i natt! Isbeläggning på vägarna 😩 Men jag höll oss på vägen ute i Dalsjöfors.

Lite pix på fina killen från igår. Och på våran middag.


Kommentera här: