Matcha

Oj nu har jag slarvat lite med bloggningen... ledsen! Har vart mkt jobb det sista och annat fix här hemma. 
Har tömt Glimts box här hemma, tvättat schabrak och ridkläder, och Jocke har lagt nytt altan golv och målat. Det blev så bra!!
Sen har jag vart mkt I stallet och ridit mkt på min underbara häst 💙💎 Han är riktigt fin just nu.

I förrgår red jag dressyr på ängen och han var helt grym 💪 Jobbade med lösgörande och sist galoppen. Och som han galopperade 😍 Jag grät på slutet.... ja jag är blödig när det gäller min häst. Men känslan!!!!! Åh fina fina häst 😘 

Solen har ju strålat här i några dagar så dom har gått nakna dygnet runt. Glimt rullar sig och ser ut som en vandrande skog med mossa, pinnar, löv och damm i päls man, och svans. Så borstningen har tagit minst 45 min varje dag...

Men det är värt det för han är så blank och fin i pälsen 💎 
I förrgår fick han ha vitt på sig och igår invigde vi det bra kittet jag köpte för ett år sedan! Komplett med lindor schabrak och det blåa Pspannbandet. Jo jag satte även på den nya nosplattan med fårskinn. Jäklar vad snyggt det blev!! Han verkligen sken i solen hela hästen.

Startade gårdagens pass med lite skänkelvikningar på ängen. Men kände direkt att han var lite omotiverad... lade om planen snabbt och red till stora ängen . Sen körde vi galopp intervaller istället. Det var KUL sa han 😀 Så vi galopperade ca 5 långsidor på ängen i varje galopp. Svettig och nöjd Glimt som gick hem.

Igår fick Glimt pryda både Fb och Instagram på Psofsweden sidor 😃 Bärandes sin Påskoutfit. Roligt att dom gillar min häst!

Några bilder på Glimt i sina outfits 💍


Kommentarer:

1 yrsa:

super fin i det blåa! (y)

Svar: Tack för din kommentar och titten hos mig 😃 mvh
Jenny Odegren

Kommentera här: