Årsdag Bisonoxar och Vackert Säteri!

Ja som ni märker har bloggen fått lite semester den med.... har inte kännt att jag orkat blogga nu på ett tag. Är det semester så är det! Nu har vi börjat sista semesterveckan.
Har haft mkt för oss, en del shopping. Kläder, skor och ny telefon 😍 Jag hämtade en nu Samsung S7 i veckan. Riktiga bra telefon!!
Vi hade 22 års dag i Lördags med och vi firade den lite med en middag på La familia. Vi åt Tapas, och det var så gott 💞 Avslutade middagen med dessert och kaffe. Jag tog en Choklad fondant med vaniljglass och bär. Så himla gott.

Har även vart iväg med Bella i Svenljunga hon blev halt förra veckan. Vi ska på återbesök imorgon. Vi vet ej om det är en sena eller nått i hoven. Så håll tummarna för våren fina Bella 💞

Igår var vi iväg hela dagen. Började på Gate Bisonfarm. Riktigt kul att se och väldigt fin och välskött anläggning. Jösses vad stora dom är! 🐃🐂

Åkte sedan vidare till Jan och Ulla som vi köpte Sjödal utav. Dom bor ju på Ulvhults Säteri i Hjo. Herregud vilket ställe!!! Som en dröm med utsikt över Vättern och parkträdgårdar, stall och ridbanan i så fin miljö. 500 kor och mjölk produktion i världsklass. Vilken anläggning!! Väldigt roligt att se hur de har de.
En heldag blev det. Inte hemma förrän kl 20.30.

Har nog inte skrivit här att jag blev stampade av Glimt för 1.5 vecka sedan? Blev en olycka vid grinden och han fick en stöt och hoppade rakt på min fot som bara hade gummistövlar på sig..... jäklar vad ont det gjorde!! Fick bli akuten i 6 timmar och en flisa som gått ur foten. Så jag klarade mig ifrån gips ivf. Men haltar bra en vecka nu. Så inte ridit på 2 veckor nu.
Men idag har jag ridit 😊 kul att komma igång igen.
Efter ridturen gick jag och plockade kantareller runt huset. Fick nog ihop 3 liter på 10 min! Gott!

Nu ska jag bara slappa resten av dagen. Vilket konstigt väder vi har. Sol och ösregn om vartannat..... och nästan storm. Hästarna sover inne nu några nätter när Bella är halt.

Nu lite bilder från senaste dagarna. Dessvärre inte alls så många jag tagit. Har tömt telefonen på bilder och skickat dom till molnet 😜 Så vet ej hur jag kommer åt dom just nu...

Men lite från vår årsmiddag, bisonfarmen och fina Säteriet.


Kommentera här: