Livet är allt ganska bra ibland!

Igår var en dag med skitväder och jag hade både ut och insläpp i stallet. Så den delen av dagen som var kvar när jag sovit efter en tuff jobb natt, den gick till stallet. Stormockade och lade in ny pellets till Glimt. Tömde och skurade thermobaren i hagen och fyllde på 240 l.  Sen red jag med Marina och Rut på ängen i snålblåst och snöglåp. Ganska kallt och blöt efter 40 min ridning i det vädret! Men Glimt är så pigg och rolig att rida nu, så det gör inget att det snöregnar på tvären 😍
Släppte in alla hästar och sopade och städade i stallet innan jag åkte hem vid 19.30.

Jocke hade gjort middag som tur var så bara att sätta sig och äta 😃

Imorse vaknade jag kl 6.00... 8.00 kom BF och skulle städa. Så då drog jag till stallet och red en långtur med mkt spännande inslag för mig och Glimt. Vi red ihop med Cia och Winston en härlig tur som blev med en del sol till och med. Vi klättrade både upp och ner i långa klätterbacken, klev igenom flera bäckar, gick igen surhål, över stock och sten, sen lite galopp på vägar och avslutade med en racergalopp över en äng!!! 😃 Vihooo vad kul! Glimt var galet taggad på hemvägen. Riktigt stolt över honom. 
Lite kaffe efteråt med Glimt fick stå en stund med Back on Track täcket. 

Nu skiner solen för fullt och jag har handlat på vägen hem. Köpte rosor till bordet, fullkomligt älskar att ha blommor på köksbordet 🌹 
Särskilt när man har helt nystädat. Så otroligt lyxigt att kunna vara och rida medans  man får städat!
Nu står min slowcooker och fixar kvällens middag. Fläsfilegryta med massa goda saker i. Så nu kan jag bara njuta lite av resten av dagen medan middagen puttrar.

Lite bilder på Glimt idag och mitt köksbord med blommorna 🌹


Kommentera här: