Hemma i verkligheten igen!

Ja då har vi varit hemma några dagar. Hemresan gick jättebra. Barnen skötte sig exemplariskt 💓 Och allt flöt på otroligt bra. Vi landade kl 16 på Landvetter och kl 17.30 var jag i stallet 😄 

Jag har saknat min häst!! Och sen hade jag insläpp i stallet fredagskvällen med. 
Så när jag landade hemma kl 19.30 var jag ganska mör.... 
Vi åt tacos kollade lite tv sen trillade jag i säng 😴

Lördag var det uppackning och tvätta på schemat. Inte lika kul!
Sen tog jag stallet efter lunch och jag red ett dressyrpass på banan. Han var så fin! Tog en liten stund att sätta ihop honom. Men sen var han super 💓
Jag fick träningsvärk efter detta pass 🙈 Ligga i solstol en vecka märks direkt på ridmusklerna. 
Kvällen bjöds jag på mat av mannen 💓

Igår hade jag utsläpp i stallet och var där strax efter kl 7. 
Tömkörde Glimten direkt efter en liten frukost . Och jisses vad fin han var!!! Massa energi och så arbetsvillig. Han är gudomlig denna häst! Vilket galoppjobb han gjorde igår.

Sen var det dax för ihopsläpp med flocken. Glimt fick träffa en högbrunstig Rosella för första ggn. Inte så bra då han ville bestiga henne direkt.... suck! Alltså dessa brunstiga ston som bjuder ut sig. Han kan inte låta bli verkar det som. Men för övrigt var det lugnt och inte massa spring och skrikande. Glimt brukar vara ganska cool och klok med andra hästar.
Så vi hoppas det håller i sig framöver med.

Vi hade lite fixardag i stallet med. Så jag och mamma gjorde en sjukhage. Men hjälp av Jocke 💓 Han slog i stolpen åt oss. Men nu är det en rejäl sjukhage gjord.
Sen lagade vi lite staket, och röjde i stallet och på logen jag och mamma. Så nu är det ordning på hagar och annat.

Så igår blev det 7 timmar i stallet! Lång dag.

Idag blir det jobb första natten efter semestern.

Lite bilder på Glimten får ni idag, och några sista från våran resa 💓



Kommentera här: