Myshelg

Denna helgen har ju varit väldigt lugn. Jocke är sjuk, och jag hämtar mig än. Rösten är äntligen tillbaka!! Så röst vila i veckan har gjort nytta. Men jag är förkyld fortfarande... så vilar massor. Men har varit i stallet på dagarna och har fått i mig sol 💕 helt underbart väder!! Kallt med så härligt med solsken, man riktigt känner hur energin strömmar till i kroppen när man är ute. Idag red jag ut i skritt en sväng. Här ju inte ridit på flera veckor när jag varit sjuk. Men lite lugna turer mår man bra av. Glimt fäller så och sätter päls så jäkla fult. Hans fulaste tid är nu, grå, prickig och mjällig! Längtar tills han är svart och blank igen 😍 

Annars i helgen har vi lagat mkt god mat. Jocke fyllde ju år igår, så han fick tårta på sängen. Sen gjorde jag en tårta till fikat. Hans  mamma och pappa kom på kaffe. Annars firar vi inte ojämna födelsedagar längre.
Men god middag kan man ju få ivf. I fredags gjorde vi en variant på Gastronomi 11 middagen. Gjorde ryggbiff, kålrotspure, friterad blomkål och tryffelmajonäs till middag. Blev väldigt gott.
Igår gjorde vi hemgjorda pommes frites, fläskfilé med tryffelmajonäs som var över. Mumma!
Annars har vi tittat film och chillat hela helgen. Kurerar oss allt vi kan.
Ikväll blir det fisksoppa igen 😋
Bilder från helgens mat och lite på Glimt idag.















Kommentera här: