Nu har jag gjort det!!!!!

Jag tryckte på köpknappen igår, nu är det bokat =) Det blir Fuerteventura i December en vecka All inclusive, sååå jäkla skönt! Hit ska vi åka http://www.apollo.se/se/vart-vill-du-resa/europa/spanien/fuerteventura/costacalma/accomodations/pages/pajarabeach.aspx min mamma,Gert,Emelie och Charlie har varit där 2 ggr och tycker detta hotell var kanonbra! Mkt bättre än andra hotell dom varit på så nu bokade vi detta =) Så nu känns det fantastiskt skönt att ha nått att se fram emot. Vi bokade Novair extra med det innebär mer benutrymme, bättre meny ombord, dricka på flyget, filt kudde och hörlurar i sättet när du kommer ombord, 30kg bagage i stället för 20 kg samt så checkar man in i egen disk så man slipper köa =) Lite extra lyx det tycker vi om =)

Till gårdagens ridning då? Jo jag red ett dressyrpass på banan i kvällssolen. Underlaget var kanon och Gesa kändes fin =) Tränade på galoppen och mkt övergångar i alla gångarter. Jag red även igenom LB:1 programmet, hon känns koncentreradi  skritt och travprogrammet och galoppen går bättre. Fick en bockspark i vänstern som är hennes jobbiga =) Men hon jobbar på så fint och förstår nog att vi rider lite extra fint när vi rider programmet, hon är klok min lilla häst ♥ Jobbade med längningar i trav och galopp, samt fattningar med tempoväxlingar i både trav och galopp och hon känns fin och mjuk med bra aktivitet nu. Börjar bli explosiv på ett bra sätt nu tycker jag =) red ett ganska långt pass, men hon orkar mkt nu så det behövs om vi ska komma framåt. Det är kul att rida dressyr nu och ser fram emot Malinträningen på Söndag.

Hon blev Vaccinerad mot Hästinfluensa igår med, så nu är jag 500 kr fattigare =( Inte kul pangar nu när man är pank....

Idag blir det en lugnskrittur pga sprutan igår. Hon får inte vila helt för det dör hon ändå 2 dagar denna vecka pga jobbet....

Ha det!!

Jenny

Kommentarer:

1 Malin:

Fy faen va GÖTT!!!!!!!!!!!!!!!! jag e avis,aj löööv sol,men vi har juh fåt våran dos, så nu är det eran tur!

Ha en ljuvlig helg sis!

Kram Malin

2 Ida:

Sv: Tack så mycket!

Känns skönt att allt slit äntligen gett resultat!

Toppen att ha bootsen som reserv om det blir någon tappsko, jag har ju till alla 4 hovar om det skulle behövas ;)



Åh så härligt med semester!

Man blir inte lite sugen på en resa nu :D



Kram

Kommentera här: