Uppe före tuppen=)

Ja min nya grej är visst att vakna urtidigt och kan sen inte somna om =( Förra veckan gick jag upp kl 04 en dag! Strök gardiner, tvättade och pillade med lite div....

Idag var det dax igen och då låg jag till kl 05 innan jag gav upp och smög upp, bestämde mig för att överraska min älskling med nybakade muffins att ta med till jobbet och bjuda på. Så jag bakade 14 stora äpple och kanelmuffins som var klara 06.00 =) Sen hann jag med att plocka ur diskmaskinen och diska lite grytor, samt slänga i en tvätt innan J kom upp och gav sig av till jobbet. Muffinsarna blev mkt uppskattade av hans jobbarkompisar! Dom sa att jag gärna fick fortsätta gå upp och baka på morgnarna =) Haha tror inte det ska bli en vana blir ju trött sen och då får jag vila på fm.

Är ju fortfarande inte bra från min förkylning =( Blir trött för minsta lilla... 
Så idag har jag legat i solen och läst en bok, och då glömde jag tiden =) med resultatet att mitt bröst är lite rött =) brukar inte bränna mig men i dag lyckades jag allt! Det gör inte alls ont eller så men rött är det. Men det blir brunt och fint om en dag eller 2.

Ikväll red jag, mamma och Emelie för första ggn på en vecka nästan, hästarna har fått villa då jag vart sjuk och Emelie har vart iväg. Men hästarna har haft en skön liten semesternu så vi skrittade ut runt Erik vid 18-tiden, men hjälp vad varmt det är! Hästarna fick en dusch efteråt och det var uppskattat.

Tror att jag måste ringa VC imorn och höra hur länge denna förkylningem kan hänga i och om jag behöver en penicillinkur snart. Tänker se till att jag blir sjukskriven om jag inte blir bättre innan nästa vecka, inte kul att ha så kallad semester när man är snorig och helt orkesslös =(

Här är utsikten från mitt sovrumsfönster♥


Jo, igår kväll var vi på bio med Emelie och Henrik. Vi var på Baksmällan 2 det var en rolig film! Jösses vad man skrattade bitvis och hjälp vad man nästan rodnade ibland.... Kul film som jag kan rekomendera om man gillar ettan.

Kram på er!

Jenny

Kommentera här: