Vi har lastat =)

Igår var jag i stallet och lunchfodrade vid kl 13, sen mockade jag och putsade dressyrsadeln och lite annat. Nu är det mesta ordentligt putsat och fixat för helgen. Jag började packa lite foder och diska hinkar som ska med oxå. Sen blev det lite lunch hos mamma innan vi åkte tillbaka till stallet för att rida, vi red mot Stackuhult och solen värmde så skönt men det var snö på vägen och Gesa fick klampar =( Men när vi kom ut på Stackhultsvägen höll vi bara trav och galopp och då gick det fint! Vi sprang till och med fooort en lite bit i dom sista backarna =) Såååå kul tyckte alla!! Vi var ju ute alla 3, mamma, Emelie och jag. Gesa tyckte det var urkul att få busa lite, minns inte när jag kunde släppa på lite sist. Underlaget har ju inte tillåtit det det sista. Men nu var det dax och det behövde vi nu innan helgen som kommer betyda mkt finlir och inget bus direkt.

Väl hemma kom vet B och vaccinerade Gesa och Bella mot Boutolism, så nu var man 500 kr fattigare då.... Jag som redan är pank =( Mkt utgifter denna månaden till hästen. Jaja rik får jag vara i ett annat liv =)

Efter detta gav jag mig på att lasta Gesa för första ggn på 7 månader, och det var inga problem alls hon bara gick rakt på utan tvekan ♥ Underbara häst!!! Jag lastade 4-5 ggr utan problem och lastade sig själv på slutet oxå. Så hon har inte glömt något =) Gissa om jag var stolt och glad? Gesa med för den delen.... Hon frustade och sken som en sol efteråt.

Idag hade jag stallmorgon och lämnade bilen på verkstaden för service innan, så nu kör jag en lånade Volvo V50. Trevlig bil det med.
Vädret var ju inte direkt härligt om man säger så imorse, 0-gradigt och regn och snö och blåst! Fy vad blöt jag blev direkt, jösses vad jag frös efter ett tag.
Gesa var hängig imorse hade inte ätit upp all sin kvällsmat och lämnade en del musli oxå =( Hon ville inte äta hösilaget i hagen heller utan jag fick gå ut med hö och det åt hon. Vet inte om det är hösilaget som inte faller henne i smaken eller om hon fått en liten reaktion på sprutan igår? Hon piggade på sig ute sen och travade en runda i hagen innan jag åkte och jösses vad fin hon var i steget! Så förhoppningsvis är det inget långvarigt. Ber mamma att hålla koll i em på henne.
Hon fick vila idag då jag kände att det kanske var bästa dagen med tanke på hängig häst och skitväder. Så är hon ok imorn blir det dressyr imorn och uteritt Torsdag och sen bär det av på Fredag!

Jo mamma ringde och sa att hon hittat en underbart fin Tiger till Gesa, så hon fick köpa den åt mig =) Så nu har Gesa en alldeles egen maskot.

Bilder är bristvara nu känner jag.... Sorry!
Men här kommer en gammal film på hur duktig hon är att lasta =)

http://www.youtube.com/watch?v=1SGz7MGyDv8

Kram Jenny

Kommentarer:

1 Izza:

Tigern är underbar :) Gesa vill verkligen ha en egen nalle i boxen om natten så det var väl på tiden att den här dök upp. Fniss

2 Cia:

Hej!

Hoppas att ni hade en underbar helg med massor av nyttig träning. Har kännt mig lite hängig nu ett tag och bara orkat ta det nödvändigaste = Familjen och hästen. Roligt att hon gillar stången, den var Rompans favorit som han gick som bäst på.

Skickade ett MMS på blinget till pannbanden. Har brist på pannband så om ni kan ordna pannband så blingar jag gärna till dem. kom gärna med önskemål om färgkombinationer, så ska jag se om jag kan lösa det. Finast blir det med såna där dubbelsydda "standard" pannband som brukar sitta på när man köper ett träns, för då skär jag ut en kanal och syr ner pärlorna i.



KRAAM

Cia

3 Cia:

Hej!

Hoppas att ni hade en underbar helg med massor av nyttig träning. Har kännt mig lite hängig nu ett tag och bara orkat ta det nödvändigaste = Familjen och hästen. Roligt att hon gillar stången, den var Rompans favorit som han gick som bäst på.

Skickade ett MMS på blinget till pannbanden. Har brist på pannband så om ni kan ordna pannband så blingar jag gärna till dem. kom gärna med önskemål om färgkombinationer, så ska jag se om jag kan lösa det. Finast blir det med såna där dubbelsydda "standard" pannband som brukar sitta på när man köper ett träns, för då skär jag ut en kanal och syr ner pärlorna i.



KRAAM

Cia

Kommentera här: