Nyklippt Glimt

Tiden flyger ifrån mig.... och bloggen blir lidande. 

Jag har ridit en hel del och Glimten känns så fin. 
Vi har släppt ihop hela flocken stor hästar nu med 8 st. Och allt har gått bra än så länge. Skönt! 

Siddy har oxå börjat landa lite och är mer sams med sina små kompisar. Han bossar men lite snällare nu. Och oss testar han fortfarande 😁 men han vinner ju aldrig så det ger nog med sig snart. Idag var han helt cool och nafsade eller tykade sig inte alls 💖 han mår så mkt bättre när han får jobba lite. Han är så charmig 😍

Jag klippte Glimten igår igen. 3:dje gången denna säsongen!! Herregud vad päls han hade! Blev en hel skottkärra full.
Jag klippte halva benen denna gången med. Han svettas så mkt på benen med. Han har ju typ björnpäls på bena. 
Klippte ner under knät precis så man kan linda så det ser snyggt ut.
Blev bättre än jag trodde. Han blev grå dessvärre... men så blank och mjuk som sammet.

Så nu är vi redo för torsdags träningen för Dennis på Bfk. 

Jag hade alla 3 hästarna idag. Och så hade jag städ oxå. Så åkte hemifrån kl 8 och tog stallet. Kunde dessvärre inte rida då det var såphalt. Och har ju inga broddar än.

Tog med mig Thaimat hem till lunch och så blir det matlåda till i natt med. Perfekt.

I söndags var farsdag. Och vi startade med att åka på farsdagsfrukost hos Mamma och Gert. Och dom hade gjort en helt makalös hotellfrukost!! Med allt man kunde önska. Äggröra, bacon, köttbullar, plättar, massa bröd pålägg, bär, yoghurt, nötter, kaffe, the, juice mm. Så galet gott och mysigt att umgås allihopa. Det får vi göra om!

Sen var vi hos Jockes Mamma o Pappa och där blev det er Sushi och thai mat. Gott och trevligt där med med häng med familjen. 

Bilder blir på hästarna, Glimten och Siddys första möte, Sushin, min veckobukett mm.


Kommentera här: