Nyklippt 👑

Helgen har jag legat dĂ€ckad. JĂ€kla förkylni g! Vi har mest legat och slöat, kollat tv och bara försökt vila oss. Jocke har med varit förkyld. Idag kĂ€nns det bĂ€ttre men inte bra Ă€n. Har slĂ€ppt ut hĂ€starna imorse. SĂ„ passade jag pĂ„ att klippa Glimt igen nĂ€r han var torr. Han har ju fĂ„tt lite prickar och bett i armhĂ„lorna, som kliar. Jag tror det Ă€r knott och att han blir varm och svettig dĂ€r. SĂ„ nu har jag klippt honom för andra ggn i Ă„r! Herregud vad hans pĂ€ls vĂ€xer. Men en glad överraskning var att han blev svart och fin denna ggn med. Han brukar ju bli grĂ„ andra gĂ„ngen jag klipper.... Men han blev sĂ„ galet blank och fin!! Helt spegelblank 👑


IgĂ„r red J.C honom Ă„t mig dĂ„ jag inte orkat rida pĂ„ flera dagar. Hon fick hoppa lite och dom hoppade 70 cm flera ggr! Första ggn han hoppade den höjden uppsuttet. SĂ„ duktig kille ❀ och J sköter sig sĂ„ fint. Rider mjukt och fint. Roligt att han fĂ„r hoppa lite. 

Vi har börjat packa inför vĂ„ran resa i helgen med. Det har vi orkat ivf. SĂ„ nu Ă€r alla klĂ€der packade. Bara skor och necessĂ€r kvar. Skönt att ha det gjort. Jobbar ju onsdag natt och sen Ă€r torsdagen fullbokad med fransförlĂ€ngning för mig, nya skor för Glimt och förbereda stallet. 
Och imorn ska jag till frissan och fixa hĂ„ret 😃 som jag lĂ€ngtat. Har ju sett ut som en risbuske i huvudet en lĂ„ng tid nu. 
Men nu sÄ Àr det Àntligen dax.

Idag Àr det ett riktigt skitvÀder. Det vrÀker ner regn och det blÄser massor. Herregud hatar detta vÀder.
SĂ„ jag ska tillbaka till stallet sen. Fick Ă„ka hem efter jag klippt och slĂ€ppt ut hĂ€star. Var helt slut! Orkade knappt lyfta höger arm. Och ryggen skrek. SĂ„ nu har jag Ă€tit frukost och ligger och vilar lite. Sen fĂ„r vi se om jag orkar ta resten i stallet lite senare. 
Förkylningen satte mig verkligen ut spel.

Nu lite bilder pĂ„ Glimt o J som hoppar, min egen fredagsbukett och nyklippta Glimt. 


Kommentarer:

1 Isabell Hedberg:

Vilken underbar höstbukett! :D
Hoppas du fÄr en fin kvÀll :)
Kram!

Svar: Tack snĂ€lla 😃 jag Ă€lskar att göra buketter!! Roligt att du kikade in hos mig ❀ ha en fin kvĂ€ll du med đŸ€—
Jenny Odegren

Kommentera hÀr: