Äntligen dressyrträning!!

Igår var det dax för säsongspremiär för dressyrträning! Vi åkte till Borås ridhus och jag tränade för D.R var några år sedan jag red för honom. Så rolig att träffa honom!! Han är så inspirerande och glad. Jag blir så glad av att rida för honom! Och han satte fingret på vad vi behövde arbeta med direkt. Vänster bak måste in under honom bättre och jobba med att forma igenom kroppen. Glimten var riktigt fin ändå. Och jobbade på bra. Galoppen fick vi beröm för vilket jobb jag gjort. Känns roligt att få lite cred! 

Vi jobbade mest grund jobb och det behövs. 
Vi var stylade i vårt nya kitt från Eskadron premium collection,  Blackberry färgad. Jag hade matchande tröja. Tyvärr blev det inga bra bilder.... mamma filmade. Och jag red ju och hade ingen mobil. Och dåligt ljus i ridhuset. Men jag har lagt upp 2 filmer på Youtube som  jag länkar här. Vi har som sagt mkt att jobba på, men han är allt ganska fin min svarta prins 😍 
Han uppförde sig exemplarisk som vanligt. Reste snällt, lättlastad och han fick givetvis duscha efteråt. Så lyxigt med varmvatten. 

Idag red jag ut med Tess i stallet. En underbar tur med lite busgalopp i backarna. Glimt var pigg och fräsch! 

Nu är det arbete hela helgen på schemat. Så han får vila 2 dagar nu som det ser ut. 

Länkar till filmerna längre ner.


Och lite suddiga bilder 😘


Travfilmen
Galoppfilmen

Kommentera här: