Vart tog rösten vägen??

Jag har nu varit utan röst mer eller mindre i 3 veckor!! Fick feber och hosta för 3.5 vecka sedan. Jobbade 2 nätter med feber och sen försvann rösten!! Blev typ stum... kunde bara kraxa fram svaga ord. Usch! Har ju kunnat bli hes när jag blir sjuk, men detta var nått annat. Kunde inte för mitt liv harkla eller få igång nån röst. Fy vad obehagligt! 
Gick till läkaren för att få tips. Inget att göra bara vila kropp och röst sa hon. Så blev hemma 1 vecka och vilade. Blev ej bättre. Gick till läkaren igen för att få läkarintyg. Men han sa att man kan jobba utan röst? Så jag gick och jobbade 1 natt gick inte alls bra. Stackars mamma som jag jobbade med 😂 hon fick prata med alla åt mig och jag kraxade för allt vad jag var värd. På morgonen var rösten helt väck. Ringde VC och så att ni måste sjukskriva mig! Efter viss diskussion så sjukskrev han mig i 4 dagar.... suck!
Jobbade veckan efter utan nån röst 3 nätter. Sen var det kört igen. Helt slut i hals och röst.
Ledig några dagar men fortfarande ingen röst. VC i Sandared i förrgår och läkaren där sa att jag måste vila min röst!! Så nu sjukskriven 1 vecka igen. Alltså vilken följetång... och billigt blir det med med 2 karensdagar...  jaja bara min röst kommer tillbaks.

Så allt ligger på is med ridning och annat. Har longerat Glimt lite i djupsnö. Bra träning. Skrittat ut nån dag. 
Vi har även kört Siddy en gång. Han var så duktig 💞 Helt otroligt kul att se honom bakom vagn. Han älskar det!

I fredags var vi och lagade mat på Gastronomi 11 med hela familjen. Det var mammas 60 års present från oss barn. En toppen kväll! Så roligt och vilken god mat. Bland det godaste jag ätit. 
Förrätt: Carpacio på betor och confiterad anka med friterad blomkål och tryffelmajonäs.
Varmrätt: Ryggbiff med kålrotspure, rösti, svamp, friterad svartrot och rödvinssås.
Efterätt: Creme brule, mangosorbet, vaniljkokt ananas, lakritsmaränger och honungsnystan.

Här kommer bilder från detta, och lite häst och några på lilla Amanda och Oliver när jag passade dom för några veckor sedan innan jag blev sjuk. 💕
































Kommentera här: