Vill ha vår!!

Nu räcker det väl ändå med snö och minusgrader! Snart halva Mars har gått och det ser inte ut som det blir barmark innan April... lite bitter blir man allt.
Igår var det lite sol och värme. Energin kom tillbaka direkt. Jag var nere i blomsteraffären och köpte blommor. Blev 3 nya orkidéer och en stor bukett med rosor och lite vitt. Fanns lite dåligt med snittblommor men fick ihop en ganska fin bukett ändå tycker jag 💞💐 jag blir så lycklig av att ha fina blommor på bordet! 
Bakade en tigerkaka oxå. Har ju mkt tid nu när man är hemma och vilar rösten. Tigerkaka med kesella i är en favorit. Så saftig och god.
Till Middag blev det Italienska köttbullar med spaghetti. Blev riktigt gott med en god tomatsås. 
Och i förrgår gjorde jag min fisksoppa till middag och Jocke bakade baguetter till. Recept på soppan finns under fliken recept upp i hörnet kategorier här på bloggen. Mkt god och enkel soppa.
Glimten fick mysa i solen och bli borstad noga ute igår. Härligt! Tog en sväng på ängen i skritt barbacka. Kunde inte låta bli. 
Lite bilder på maten, kaka, blommor och nån hästbild.








Kommentera här: