Vårkänsla och kalas

Har försökt blogga flera ggr från mobilen men allt försvann hela tiden :( så nu gör jag ett försök till. I Lördags var vi på kalas hos Moa som fyllde 4- år :) Vi fick massa hembakat och en jättefin och god tårta från Flickorna i köket som mamma och Gert fixat.
Gesa har gått varje dag utan Lördag sen vi kom hem från Mexico. Idag var jag ute och gick med henne, en härlig tur med solsken och vårkänslor :) ska ju jobba hela helgen så då får hon vila.
Bjuder på några bilder på Moa och hennes tårta och sen några på Gesa från idag <3
Jo, var ju hos Malin o töserna i måndags och åt kvällsmat och tjötade massa skit :) så härligt med lite egentid med syrran!! Sååå mysigt <3

kram Jenny

Gesa <3

Nu har Gesa fått vila i drygt 3 veckor pga resan och sjukdom dessförinnan =( Så man kan säga att det var en mkt glad häst som fick komma ut med sn mamma på ryggen igår =) Hade tappat sugen lite innan vi åkte pga att jag var sjuk och att våran hovslagare bestämde sig för att sluta med väldigt kort varsel =( så jag var väldigt nere innan vi kom iväg på vår resa....Vad är det med alla hovslagare som tror att dom kan behandla oss hästägare hur som helst!! Blir så besviken! Jag har ju som sagt inte haft det så lätt med Gesas hovar och nu äntligen när vi fått ordning på dom och ska kunna sko hemma då står vi utan hovslagare. Men som tur är har vi hitat en som skott Gesa en gång nu och det ser bra ut =) Så skönt =)
 Så nu ska jag börja sätta igång min älskade häst igen och vi ska sakta men säkert ta oss tillbaka till toppformen =) Hoppas på en frisk och fin vår med bra underlag och inga hovproblem mer. Gesa är ju en helt underbart levnadsglad och arbetsvillig häst som vil jobba ♥ Så årets mål är att kunna starta en LA klass i dressyr innan året är slut. och det tror jag vi ska klara =)
Saknar träningarna mkt det är ju det som är roligast, men nu måste kondisen upp först. Men snart är vi tillbaka!

Min finaste ♥

Jenny

Tulum mexico ♥

Ja då var vi tillbaka från Tulum Mexico, har varit där i 2 veckor och det hr varit helt fantastiskt!! Vi har inte haft en enda dag med regn, bara 3 min en morgon det var allt på 2 veckor =) Så kan inte haft bättre väder! Börjar med flygresan flög upp till Arlanda dagen innan vi skulle resa och sov över på Radisson på Arlanda, fint Hotell och vi blev uppgraderade till Buissnessclass så det var bra. Men dessvärre var flyget försenat på både till Arlanda och sen till Cancun oxå, 4 timmar sent var det =( Det blev en lång resdag ska jag säga. Och vi åkte med Finnair och måste säga att vi var besvikna =( Hårda, trånga säten, maten var dålig och flyvärdinnorna var inte roliga och pratade nästan bara finska.... Jaja nu har vi sagt att ska vi åka längre resor blir det Buisnessclass hädanefter, man får helt enkelt lägga till dom pengarna. På hemresan fick vi en skrikande bebis famför oxå, jippie!! Ännu en anledning att resa buisnessclass, inga barn under 2 år =) Ledsen men det är inte roligt när ett barn skriker i flera timmar =(
Väl framme i Mexico, var vi ju som sagt sena så det hann bli mörkt. Så vi hann inte se så mkt på dit resan, och vi var helt slut efter den långa resdagen. Väl på rummet så började vi med att utnyttja roomservice =) Blev varsinn clubsandwich, mumsigt! Sen sov vi sött hela natten och vaknade typ kl 06.30 =) Tidskillnad på  -7 timmar.... Så vi var tidigt vid poolen/stranden och fick bra platser =)
Frukosten var mumsig med allt från Amerikanska panncakes, äggröra, pocherade ägg, omeletter, bacon ,smothies, juicer, bullar, bröd muffins, frukt, belgiska fåfflor och massa mer. Så vi behävde inte gå hungriga om man säger så =)
Det fanns 7 restaranger på hotellet och alla var bra, men våran favorit var den Italienska Portofino =) Men som sagt alla höll bra kvalite, har nog aldrig varit på ett hotell med så bra kött. Jösses vad mkt fint och gott kött och grönsaker jag ätit, massa oxfile' och den har varit såååå god! Jocke har ätit mkt fisk och räkor och han tyckte det var toppen med!! Kul med en all inclusive anläggning med så mkt al a carte resturanger som man fick utnyttja obegränsat =) Så vi har knappt ätit buffe nån gång. Nått annat som var bra var drinkutvalet, det var märkessprit av alla sorter som var tillgängliga utan extra kostnad som tex Absolut vodka, jim beam, Bailys mm.....
Kan inte skriva om hur bra allt var stranden var så fin!! Personalen och folket var så trevliga och hjälpsamma. Havet var så varmt och vi kan inte haft det bättre =)
Vi träffade ett par som vi åkte med till en helt underbar strand el Paraiso i Tulum, en riktig sagostrand med kritvit sand och turkost vatten ♥ Helt fantastisk!!! Där tillbringade vi en helt underbar dag med lunch mitt på stranden =)

En dag åkte vi till Chitzen Itza med ett va dom 7 underverken i världen. En härlig dagstripp med mkt intressant att se och av slutade med att besöka en Cenote som J badade i sååå fint!! Har fotat allt men lägger bara ut lite bilder i dag då det tar sån tid, men ska försöka lägga ut fler i veckan =) men några smakprov kommer här.
Jag skriver nog inte mer nu om detta, men vi har solat, badat, läst böcker, träffat trevliga männinskor, ätit god mat och bara haft det helt underbart ♥ Kan verkligen rekommendera Mexico!!

Blev en del bilder ivf =) Mer kommer!