Host och snor.....

Ja, då har man åkt på en jäkla förkylning då! =( Inte kul, fick ont i halsen och huvudet på juldagen efter att vi varit i stallet. Vi red galoppbackarna jag och Emelie i det jäkla skitvädret. Det regnade ju och haglade hela dagen. Jag hade termobyxor och tjocka vinterjackan och ändå gick regnet igenom!! Vi var som dränkta katter..... Så det gjorde väl sitt till att viruset fick fart.
Jag jobbade juldagsnatten trots att jag var dålig, men annandagsnatten fick jag snällt stanna hemma =( var mkt sämre igår massa ont i halsen och helt orkeslös, sen har jag undertemp med det har jag aldrig haft innan, jäkla jobbigt att vara varm hela tiden, hatar att svettas!! 
Ville ju inte sjukskriva mig, det blir så himla dyrt! Särskilt på storhelger... Men vad gör man när kroppen inte vill??
Så igår var jag inte utanför dörren, utan låg på soffan o i sängen om vartannat hela dagen. Hatar att inte kunna vara ute nu när det ser ut som ett sagolandskap här. Men det är bara att ligga lågt och hoppas att bli bätttre snart =)
Så Gesa får stå i helgen, tyvärr men så blir det ibland. men vi har ju ridit flitigt i veckan ändå.

Har ju glömt att skriva att Gesa är Stamboksförd nu!!! Fick hem pappret i veckan. Så nu är min sessa stamboksförd i haflingernas rikstambok med nr 519! Känns mkt bra om vi skulle vilja betäcka nån gång.

Jo, måste ju skriva att julen var jättebra ivf. Fick fina julklappar som vi inte räknat med detta året. Och massa god mat och trevligt sällskap. Var ju med hela familjen hos Malin. Det är så mysigt och fira med alla, och särskilt Elsa och Moa. Fick så fina bilder och en Almanacka med dessa 2 som modeller ♥ Så fina! Tack alla för allt vi fick!!

Ja nu ska jag lägga mig och kika på film dårrå.... Kul liv man har nu =) Saknar min pålla redan.

Hoppas ni mår bättre än jag!

Kram jenny

Kommentera här: