Brrrrr......

Hjälp vaknade för en timma sen och nu när jag ätit frukost så kollade jag på termometern - 21 grader!!!!!!!! Nu får det väl räcka snart?! Tur att jag klädde på hästarna igår och skrev att Gesa skulle ha dubbla täcken. Hon var nämligen så frusen att hon skakade redan igår när jag tog in henne..... Hon är så frusen min knasflinga =)

Jo när jag var uppe och kissade imorse såg jag något utanför fönstret, en stor älg stod och försökte äta i fågelbordet, stackare dom har det inte lätt nu. Den åt en stund av äppleträdet innan den klev vidare.

I förrgår red jag och mamma mot Dalsjöfors och vi galopperade foooort i backarna! Så kul!! Vi hade en underbar tur och hästarna var överlyckliga =) Gesa ville bara springa mer och mer. Jo när vi kom tillbaka så missförstod jag mamma och trodde hon sa att vi tar uppevägen till stallet. Ok tänkte jag trots att det var en HÖÖÖG snövall. Så jag styrde Gesa på och hon klev i men fastnade och gick ner på knä =( med huvudet ner i snön, jag flög framåt och när hon hävde sig upp slog hennes nacke i min haka. ONT gjorde det och dagen efter kändes det i nacken och i bröstkorgen måste sträckt nån muskel där när jag tog emot mig. Men allt gick ju bra ändå. Stackars Gesa som var så snäll och tänkte ok mamma jag provar väl trots det ser svårt ut....

Idag ska jag köpa det sista julklapparna och sen till stallet för att rida en sväng.

Jag har inte hunnit ladda ur kameran på bilderna på mitt godis som vi gjort men det kommer senare =)

Stressa inte ihjäl er nu vänner!


Kram Jenny

Kommentera här: